Fiat Chrysler discută îmbunătățirea ofertei de fuziune cu Renault, pentru a obține sprijinul guvernului francez

Fiat Chrysler discută îmbunătățirea ofertei de fuziune cu Renault, pentru a obține sprijinul guvernului francez
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 3 iun 2019

Fiat Chrysler Automobiles negociază cu Renault mai multe condiții ale unei eventuale fuziuni, astfel încât să obțină susținerea Statului francez. Printre condiții se numără un dividend special și garanții mai mari pentru păstrarea locurilor de muncă din Franța, potrivit unor surse apropiate discuțiilor.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Statul francez dorește ca sediul viitoare i companii rezultate din fuziunea dintre Renault și Fiat Chryslel să fie în Franța, dar și ca un reprezentant al statului să aibă un loc asigurat în Consiliul de Administrație al viitoarei companii, susține Reuters.

Între timp, Consiliul de Administrație al Renault, în care reprezentanții guvernului au doi reprezentanți, a amânat discutarea propunerii făcute de FCA pentru această săptămână, pentru a discuta mai întâi implicațiile fuziunii cu acționarii principali ai companiei, Statul francez și Nissan. Jean Dominique Senard, președintele Renault, a fost săptămâna trecută la Tokyo și a prezentat proiectul partenerilor de la Nissan, care s-au arătat mulțumiți de efectele unei fuziuni. Nissan și-ar înjumtăți participarea la Renault, la 7,5%, dar ar avea drept de vot în AGA, spre deosebire de prezent, unde nu are acest drept.

În paralel, John Elkann, președintele FCA, a fost prezent în Paris, el participând la discuții cu cei de la Renault și cu ministrul de Finanțe, Bruno Le Maire. Acesta din urmă s-a declarat un susținător al fuziunii, dacă există garanții pentru locurile de muncă. Elkann și Le Maire s-au întâlnit de două ori, vineri și sâmbătă, iar duminică ministrul a avut programată o întâlnire cu Senard, de la Renault.

FOTO Skoda Kodiaq Pick-up, un concept-car realizat de studenți și botezat Mountiaq CITEȘTE ȘI FOTO Skoda Kodiaq Pick-up, un concept-car realizat de studenți și botezat Mountiaq

Potrivit oficialilor din Ministerul de Finanțe francez, există consens în ceea ce privește distribuirea egală a acțiunilor în viitoarea companie. Mai exact, fiecare din acționarii celor două companii va primi un număr egal cu jumătate din acțiunile pe care le-a deținut.

S-au discutat și funcțiile de conducere, potrivit surselor citate de Bloomberg, astfel că Jean Dominique Senard va fi CEO, iar ministrul Le Maire îl dorește pentru cel puțin patru ani.

Dividendele speciale plătite Renault ar trebui să balanseze evaluarea celor două companii. Mecanismul de fuziune ar trebui să fie făcut printr-o companie olandeză, în care acționari să fie 50-50% acționarii celor două companii actuale, Renault și FCA. Noua companie ar urma să cumpere Renault și Fiat Chrysler Automobiles, pe care să o dețină 100%, dar numai după plata dividendelor speciale acționarilor. Acționarii Renault ar trebui să primească, potrivit propunerii inițiale, o primă de 10%, în timp ce acționarii FCA să primească dividende speciale pentru a echivala valoarea mai mare a acțiunilor lor.

Compania nou formată va avea o valoare de piață de aproximativ 33,6 miliarde euro. Nissan, care nu a fost inclus în această tranzacție, are o valoare de piață de 28,6 miliarde dolari (25,5 miliarde euro).

Propunerea FCA pentru sediu a fost Londra, un oraș neutru, dar șefii companiei italo-americane s-au arătat de acord să aleagă Paris, pentru a satisface cererea guvernului francez. Au fost de asemenea de acord ca statul francez și Nissan să primească fiecare câte un loc în Consiliul de Administrație.

În ceea ce privește garanțiile pentru menținerea locurilor de muncă și a uzinelor, propunerea inițială era pentru o garanție de 2 ani, dar va fi extinsă la 4 ani, la cererea Franței.

Printre criticii fuziunii Renault - Fiat Chrysler s-au numărat nu doar jurnaliștii, în special cei francezi, dar și specialiști din industrie. După Carlos Tavares, fost COO al Renault, în prezent CEO al PSA Group, a urmat Patrick Pelata, și el fost COO, numărul 2 în Renault. El a spus că se îndoiește că sinergiile generate de fuziune se vor ridica la 5 miliarde euro, cum au anunțat cei de la FCA, și în plus avertizează că tranzacția ar putea afecta relașția cu Nissan.

viewscnt
Afla mai multe despre
fiat chrysler
renault