Firea vrea să descurajeze traficul rutier cu mașini mici. Mai întâi așteaptă șoferii să renunțe voluntar la mașini, altfel nu exclude "alt gen de măsuri”

Firea vrea să descurajeze traficul rutier cu mașini mici. Mai întâi așteaptă șoferii să renunțe voluntar la mașini, altfel nu exclude "alt gen de măsuri”
scris 24 mai 2017

Primarul Capitalei, Gabriela Firea, spune că nu se pune în niciun caz problema ca municipalitatea să renunțe la culoarele unice destinate transportului public și că va acționa astfel încât această măsură să fie cât mai eficientă. Firea susține că în foarte scurt timp orașul va fi complet blocat dacă nu vor fi luate măsuri de descurajare a traficului rutier, iar "pentru început" are în vedere doar măsuri care să stimuleze conformarea voluntară, de genul încurajării transportului în comun sau a celui ecologic, dar în perspectivă "nu sunt excluse și alt gen de măsuri”.

Mesajul este transmis după ce, luni dimineața, traficul rutier în nordul Capitalei a fost blocat de introducerea benzii unice pentru autobuze, Primăria revenind temporar asupra măsurii și eliminând banda, dar anunțând că o va reintroduce din iunie, odată cu vacanța școlară.

Într-un comunicat transmis miercuri dimineață, Primăria Capitalei spune că Gabriela Firea a avut  o ședință cu reprezentanții direcțiilor de transporturi și utilități din primărie pentru a stabili modul de implementare a măsurilor care vor însoți introducerea culoarelor unice pentru transportul în comun în București, scrie News.ro.  

"Nu se pune în niciun caz problema să renunțăm la culoarele unice. Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, un document strategic de planificare a transportului în regiunea București-Ilfov, realizat sub coordonarea BERD, precizează clar că una dintre măsurile care duc la creșterea mobilității este realizarea acestor benzi destinate transportului public. Vom acționa să facem această măsură cât mai eficientă, astfel încât efectele benefice să fie mai mari decât neajunsurile, aplicând în această perioadă un set de măsuri complementare care să ajute la decongestionarea traficului", susține Gabriela Firea.

Firea spune că la finalul lunii aprilie în București erau înmatriculate 1,274 de milioane de autovehicule, plus alte 155.000 înmatriculate în Ilfov. Față de finalul anului trecut se înregistrează, în doar patru luni, o creștere de peste 30.000 de autovehicule în zona metropolitană București, cărora li se adaugă autovehiculele, deloc puține,mașinile care tranzitează zilnic Bucureștiul, precum și cele înmatriculate în alte județe sau în alte țări care au proprietari ce locuiesc, de fapt, în Capitală.

Primarul general susține că în foarte scurt timp orașul va fi complet blocat dacă nu vor fi luate măsuri de descurajare a traficului rutier, iar "pentru început" municipalitatea are în vedere doar măsuri care să stimuleze conformarea voluntară, de genul incurajării transportului în comun sau a celui ecologic, dar în perspectivă "nu sunt excluse și alt gen de măsuri”.
 
Principalele proiecte ale municipiului București care vizează fluidizarea traficului rutier în zonă București-Ilfov sunt incluse în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2016-2030 și vizează introducerea de benzi de circulație cu prioritate pentru transportul public pe o distanță de 25 kilometri, achiziția a 100 de troleibuze, 100 de tramvaie și 400 de autobuze, pentru început, modernizarea infrastructurii de tramvai și extinderea acesteia cu 41 de kilometri de cale dublă, precum și reabilitarea a aproximativ 1.800 de stații.

Strategie de business. Cum îi convinge Murad pe turiștii de lux să mănânce un kilogram de cartofi pe zi CITEȘTE ȘI Strategie de business. Cum îi convinge Murad pe turiștii de lux să mănânce un kilogram de cartofi pe zi

Primăria Capitalei mai enumeră, printre mărsurile pe care le are în vedere, construcția de parcări de tip Park & Ride la punctele cheie de intrare în oraș, construcția de parcări subterane, amenajare și lărgire Prelungirea Ghencea, lărgire str. Jandarmeriei, reconfigurarea întregii zone de birouri Pipera-str. Fabrica de Glucoză, str. D. Pompeiu, str. Petricani, str. Andronache, Șoseaua Colentina, amenajarea infrastructurii utilitare pentru biciclete (piste și locuri de parcare), precum și extinderea sistemului de închiriere biciclete (bike-sharing), crearea de noi zone cu prioritate pentru pietoni și bicicliști în centrul orașului, concomitent cu modernizarea spațiul urban public și îmbunătățirea condițiilor de accesibilitate pentru persoane cu mobilitate redusă, regândirea și extinderea sistemului de management al traficului.

Luni dimineață, Primăria Capitalei a testat introducerea benzii unice pentru autobuzele RATB pe Șoseaua București - Ploiești, pe sensul de intrare în Capitală. În acel interval, la intrarea în București dinspre DN 1 s-a circulat în coloană, mai mulți șoferi semnalând, pe Facebook, că s-au format cozi încă de la Săftica, unde mașinile au stat în coloană și s-au parcurs cinci kilometri în mai mult de o oră, traficulfiind îngreunat din zona Academiei de Poliție, unde se trecea de la trei benzi de circulație la două benzi, până la Casa Presei Libere.

Ulterior, primarul Gabriela Firea a anunțat că se va circula din nou fără restricții pe tronsonul Băneasa-Piața Charles de Gaulle și că proiectul benzii unice va fi reluat după începerea vacanței școlare.

"Am solicitat tuturor instituțiilor implicate în proiectul benzii unice ca demararea acestuia să se facă într-o perioadă în care traficul este mai redus, respectiv imediat ce începe vacanța elevilor. Până atunci, vor fi luate toate măsurile complementare care să asigure eficiența acestui proiect, și mă refer atât la componenta de informare a populației, cât și la suplimentarea efectivelor de polițiști locali și de la circulație în intersecții. De asemenea, RATB va spori numărul de autobuze care circulă pe liniile care vor beneficia de acest culoar și va înființa noi linii preorășenești care să preia o parte dintre navetiștii care vin zilnic în București", spunea primarul general.

Potrivit acesteia, studiile de mobilitate arată că implementarea benzilor unice generează o creștere cu 20% a vitezei de deplasare a autobuzelor și o diminuare cu până la 25% a timpilor de așteptare în stații, iar costurile de operare ale RATB se diminuează semnificativ. 

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
gabriela firea
ratb
banda unica de transport