Ford renunță la producția de automobile într-una din uzinele sale din Germania

Ford renunță la producția de automobile într-una din uzinele sale din Germania
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 22 iun 2022

Ford a anunțat oficial că nu intenționează să mai producă mașini în uzina din Saarlouis. Decizia de oprire a producție vizează anul 2025, la data la care încetează ciclul de viață al modelelor existente, însă o decizie finală privind soarta fabricii nu a fost luată.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Ford se va concentra pe producția de vehicule electrice în Germania doar în Koln, unde investește 2 miliarde de euro pentru electrificarea uzinei, și a ales Valencia, Spania, pentru o nouă uzină electrică. Stuart Rowley, președintele Ford of Europe, a declarat, la finalul unui proces de selecție intern, că „Vom căuta opțiuni pentru Saarlouis, în interiorul și în afara grupului Ford”. El a explicat jurnaliștilor că nu există alternativă pentru ca uzina din Saarlouis să fie introdusă în circuitul de producție de vehicule electrice. „Vom avea o nouă platformă și aceasta va fi folosită la Valencia”. Ciclul de producție al Ford Focus, care este asamblat acum la Saarlouis, se încheie în 2025, moment în care fabrica ar putea fi închis sau vândută.

„Ford face următorul pas în transformarea sa și selectează uzina din Valencia ca fiind cea mai bine plasată fabrică pentru producția de vehicule bazate pe arhitectura Ford de ultimă generație a vehiculelor electrice”, a anunțat compania oficial. Ford a rămas deschis când vor fi construite noi mașini electrice acolo. Rowley a vorbit despre o perioadă „mai târziu în deceniu”. CEO-ul Jim Farley a declarat și el că există mai multe opțiuni pentru viitorul uzinei din Saarlouis.

O nouă scumpire pentru Dacia Spring: 3.300 de euro în plus, în doar un an. La cât a ajuns acum prețul pentru modelul lansat cu „sub 20.000 de euro”. CITEȘTE ȘI O nouă scumpire pentru Dacia Spring: 3.300 de euro în plus, în doar un an. La cât a ajuns acum prețul pentru modelul lansat cu „sub 20.000 de euro”.

Presa germană scrie că angajații din Saarlouis au anunțat că vor să se întâlnească cu conducerea, ca urmare a anunțului făcut oficial, fiind deja planificată o manifestație de protest. Și politicienii din landul Saarland au făcut declarații ostile la adresa deciziei Ford, amintind că au susținut compania de-a lungul anilor.

Fabrica Ford din Saarlouis are 4.600 de angajați, la care se adaugă circa 1.500 de angajați ai furnizorilor acestei uzine. 

viewscnt
Afla mai multe despre
ford inchidere uzina
ford saarlouis
ford europe