Ford România demarează campania de rechemare a Kuga PHEV, pentru schimbarea bateriei, care poate lua foc

Ford România demarează campania de rechemare a Kuga PHEV, pentru schimbarea bateriei, care poate lua foc
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 20 ian 2021

Ford România a demarat campania de rechemare pentru automobilul hibrid Kuga, un model care poate fi încărcat la priză și care s-a confruntat cu probleme încă de la lansarea sa, din cauza potențialului declanșării unui incendiu cauzat de această bateriei. Acum, clienții care au apucat să cumpere acest model vor beneficia de înlocuirea bateriei.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Un număr de 107 automobile hibrid cu încărcare (PHEV) Ford Kuga vor fi rechemate în service, în cadrul campaniei europene declanșate în luna august 2020, care acum ajunge și în România. Proprietarii acestor mașini fuseseră anunțați să folosească cu prudență mașina temporar, până la găsirea unei soluții tehnice, și să nu încarce automobilul la priză, deoarece exista riscul producerii unei supraîncălziri și, ulterior, incendierii vehiculului.

Potrivit descrierii defectului în documentele transmise de Ford România celor de la ANPC se precizează că „poate fi necesar ca acumulatorul de înaltă tensiune să ventileze gaze fierbinți pentru a elibera presiunea și căldura. Inginerii Ford au dezvoltat un pachet de protecție adițional pentru ventilația sistemului de înaltă tensiune, pentru a proteja componentele de căldura generată în aceste condiții rare. Aceste evenimente legate de ventilația sistemului de înaltă tensiune sunt foarte rare, dar fără noul pachet de ventilație montat pe vehicul, gazele fierbinți sunt direcționate către alte componente depășind temperatura de lucru pentru care au fost proiectate, putând duce la un incendiu al vehiculului. Acest eveniment se poate produce și în timp ce vehiculul este conectat și se încarcă atunci când nu este supravegheat.”

Odată aduse în service, mașinile vor avea nevoie de aproape 4 ore de intervenții, care constau în înlocuirea acumulatorului și montajul unui kit de ventilație.

VIDEO Trei filme care definesc viitorul Dacia și noul Bigster Concept. Nou director de design al mărcii Dacia. „Cu această nouă mașină am încălcat câteva reguli!” CITEȘTE ȘI VIDEO Trei filme care definesc viitorul Dacia și noul Bigster Concept. Nou director de design al mărcii Dacia. „Cu această nouă mașină am încălcat câteva reguli!”

Scrisorile pe care Ford le va trimite proprietarilor de Kuga PHEV cuprind și sfaturi privind utilizarea vehiculelor în continuare, până la intervenția din service. „În ultima comunicare oficială cu privire la rechemare v-am solicitat să nu conectați vehiculul pentru a încărca acumulatorul de înaltă tensiune, să utilizați doar modul Auto EV și să nu utilizați modurile pentru noroi adânc și zăpadă adâncă până la notificări ulterioare. Este esențial să continuați cu această direcție”. Clienții mai sunt informați că înlocuirea bateriilor se va face în funcție de data cumpărării.

Campania europeană de rechemare a lui Ford Kuga PHEV a reprezentat o lovitură pentru constructorul american, deoarece vânzarea acestui model ar fi trebuit să contribuie la atingerea țintei de emisii de CO2 în 2020.

După cum s-a anunțat oficial în august 2020, este vorba despre mașini produse între 1 iulie 2019 și 5 iunie 2020, cu motorizare PHEV. Numărul lor ar putea ajunge la circa 20.000 de unități, în Europa. Ford Kuga PHEV este fabricat în Spania, la Valencia.

Presa din Marea Britanie a scris anul trecut că sunt patru cazuri de automobile Kuga PHEV care au luat foc din cauza defecțiunilor bateriei.

viewscnt
Afla mai multe despre
ford kuga
kuga phev
ford hibrid
ford incarcare
ford electric