FOTO BMW Group a lansat Mini Electric, versiunea electrică a lui Mini Hatch

FOTO BMW Group a lansat Mini Electric, versiunea electrică a lui Mini Hatch
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 10 iul 2019

Mini a lansat primul său model electric din istoria mărcii, în cadrul unui eveniment desfășurat în Marea Britanie, țara de origine a mărcii, deținută acum de BMW Group.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Cel mai nou vehicul electrice de pe piață și primul din istoria mărcii britanice Mini este Mini Electric, așa cum se numește, simplu, modelul care are la bază designul hatchback-ului în trei uși cu motor pe benzină, dar cu detalii estetice specifice erei electrice. Compania spune că se așteaptă la o cerere puternică pentru acest model. „Intrăm într-o eră în care mașinile electrice vor deveni o alegere normală pentru clienții noștri”, a declarat la lansare Oliver Zipse, directorul de producție al grupului BMW și cel despre care se spune că va prelua postul de CEO după retragerea lui Harald Kruger.

Potrivit lui Zipse, deja aproximativ 20.000 de clienți s-au arătat interesați să cumpere noul model.

FOTO BMW Group a lansat Mini Electric, versiunea electrică a lui Mini Hatch

Mini Electric va avea o autonomie de numai 200 - 232 km, în regim de testare WLTP, cu ajutorul unei baterii de 32m6 kWh. Dar BMW a făcut o prioritate din performanțele mașinii, pentru a-i păstra caracterul sportiv. Astfel, accelerația va fi de 7,3 secunde, de la 0 la 100 km/h, în timp ce viteza maximă va fi limitată la 150 km/h. Puterea maximă a mototorului este de 184 CP.

Specificațiile tehnice sunt, în rest, similare cu cele ale lui Mini convențional. De altfel, mașina va fi produsă la Oxford, pe aceleași linii cu restul modelelor. Potrivit lui Zipse, fabrica va produce 1000 de mașini pe zi, cu o cadență de o mașină la 67 de secunde.

Bateriile aduc aproximativ 150 de kilograme în plus față de un model cu motor pe benzină ș icutie automată, în condițiile înc are dispar și motorul și transmisia și evacuarea și rezervorul de benzină. Bateria, fabricată în uzina proprie a BMW din Germania, a fost amplasată în spațiul lăsat liber de rezervor și evacuare.

Motorul electric este similar cu cel de pe BMW i3, fiind adaptat pentru noul model pentru a putea fi amplasat în aceleași prinderi ca motorul pe benzină.

BMW a anunțat un preț de 24.400 de lire pentru echiparea de bază, în Marea Britanie, cu subvențiile acordate de statul britanic și de 32.000 de euro în Germania.

Producție maximă pentru Dacia. Duster a crescut în 2019, dar a stagnat în iunie CITEȘTE ȘI Producție maximă pentru Dacia. Duster a crescut în 2019, dar a stagnat în iunie

Reprezentanții companiei au declarat la evenimentul de lansare că a fost ales un pachet de baterii cu o autonomie mai mică pentru a nu crește prețul de vânzare. Ei au mizat pe faptul că Mini este o mașină urbană preponderent.

Producția lui Mini Electric urmează să înceapă în toamna acestui an, având șanse să se suprapună peste noul termen al Brexit, programat la 31 octombrie.

FOTO BMW Group a lansat Mini Electric, versiunea electrică a lui Mini Hatch

FOTO BMW Group a lansat Mini Electric, versiunea electrică a lui Mini Hatch

viewscnt
Afla mai multe despre
mini electric
mini hatch
masini electrice
bmw group
oliver zipse