FOTO BMW prezintă în Las Vegas conceptul i Vision Dee, un vehicul cu un design "figital", fără grilă, dar cu un head-up display cât tot parbrizul. Poate vorbi cu oamenii și exprima bucuria sau uimirea

FOTO BMW prezintă în Las Vegas conceptul i Vision Dee, un vehicul cu un design "figital", fără grilă, dar cu un head-up display cât tot parbrizul. Poate vorbi cu oamenii și exprima bucuria sau uimirea
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 6 ian 2023

BMW prezintă la Las Vegas, în cadrul CES, cel mai nou prototip al mărcii, unul care nu doar că aduce în prim plan cele mai noi tehnologii pe care compania vrea să mizeze, dar care scoate în evidență ceea ce urmează să fie nouaa generație de automobile BMW, denumite generic Neue Klasse.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

BMW i Vision Dee este conceptul unei limuzine futuriste de clasă medie, cu un limbaj de design complet nou și care „mustește” de tehnologie. Numele "Dee" înseamnă Digital Emotional Experience (Experiență Emoțională Digitală) iar funcțiile digitale pe care mașina le oferă depășesc cu mult ceea ce știam despre mașini până acum. Un Head-Up Display extins pe toată lățimea parbrizului, un nou nivel al comenzilor vocale și multe altele vor surprinde probabil publicul și de această dată.

"Cu BMW i Vision Dee, arătăm ce este posibil atunci când partea hardware se îmbină cu cea software. În acest fel, suntem capabili să exploatam întregul potențial al digitalizării pentru a transforma automobilul într-un partener inteligent. Acesta este viitorul producătorilor de automobile și, de asemenea, pentru BMW: fuziunea experienței virtuale cu plăcerea autentică de a conduce", a declarat Oliver Zipse, președintele Consiliului de Administrație al BMW AG. "În același timp, BMW i Vision Dee reprezintă încă un pas pe drumul către NEUE KLASSE. Cu acest vision vehicle, privim departe în viitor și subliniem importanța extraordinară a digitalizării pentru generațiile viitoare de produse."

Interfața sistemului de infotainment și comandă se cheamă BMW Mixed Reality Slider, care, în combinație cu Head-up Display avansat, este elementul digital principal și controlul central de operare al BMW i Vision Dee. Folosind senzori shy-tech de pe panoul de bord, conducătorii pot decide singuri cât de mult conținut digital doresc să vadă pe Head-Up Display avansat. Selecția în cinci pași variază de la analog, trecând prin informații legate de condus, apoi prin conținutul sistemului de comunicații, la proiecția în augmented reality, până la intrarea în universuri virtuale.

FOTO BMW prezintă în Las Vegas conceptul i Vision Dee, un vehicul cu un design

Noul head-up display este una dintre tehnologiile confirmate pentru viitorul prim model din seria Neue Klasse. Proiecția pe toată lățimea parbrizului permite afișarea informațiilor pe cea mai mare suprafață posibilă - care devine afișaj doar odată ce este activat. În acest fel, BMW Group demonstrează potențialul uriaș al tehnologiei de proiecție, iar BMW i Vision Dee vizualizează modul în care un Head-Up Display avansat ar putea fi utilizat și în viitor pentru conceptul de afișare și operare. Versiunea de producție standard a BMW Head-up Display care se extinde pe toată lățimea parbrizului va fi utilizată la modelele NEUE KLASSE începând cu 2025.

Farurile și grila BMW închisă formează, de asemenea, un simbol figital (fuziunea fizică și digitală) pe o suprafață uniformă, permițând automobilului să producă diferite expresii faciale. Aceasta înseamnă că BMW i Vision Dee poate vorbi cu oamenii și, în același timp, poate exprima vizual dispoziții precum bucuria, uimirea sau aprobarea. Tehnic, acest lucru este realizat folosind tehnologia E Ink. De asemenea, BMW i Vision Dee poate proiecta o imagine a avatarului conducătorului pe geamul lateral pentru a personaliza și mai mult scenariul de bun venit.

Designul BMW i Vision Dee a fost redus pentru a concentra atenția asupra experienței digitale și ADN-ului mărcii BMW. Elementele de design tradiționale, grila BMW, farurile duble au fost înlocuite cu simboluri figitale care înlocuiesc elementele analogice. Acest lucru îi conferă BMW i Vision Dee propriul său caracter digital, umanizat.

Dacia a încheiat anul cu o creștere aproape de necrezut pe cea mai mare piață auto din Europa CITEȘTE ȘI Dacia a încheiat anul cu o creștere aproape de necrezut pe cea mai mare piață auto din Europa

La interior, designul neconvențional al volanului, cu brațul central vertical, creează puncte de contact care prind viață atunci când sunt abordate sau atinse și pot fi acționate prin mișcarea degetului mare.

FOTO BMW prezintă în Las Vegas conceptul i Vision Dee, un vehicul cu un design

"Cu BMW i Vision Dee, arătăm cum mașina poate fi integrată perfect în viața ta digitală și poate deveni un partener de încredere. Automobilul în sine devine portalul tău către lumea digitală - cu conducătorul mereu în control", a spus Adrian van Hooydonk, directorul BMW Group Design. "Implementată în mod corect, tehnologia va crea experiențe prețioase, vă va face un conducător mai bun și pur și simplu va aduce oamenii și automobilele mai aproape unii de alții."

viewscnt
Afla mai multe despre
bmw i vision dee