România a semnat contractul de achiziție de noi locomotive de lung parcurs. Proiectul este fazat, fiind implementat în două perioade de programare financiară: în Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014 -2020 și în Programul Transport (PT) 2021 -2027.
VEZI AICI ȘI ANPC a amendat Transferoviar Călători. Garnituri de tren, oprite din circulație
Astfel, în cadrul POIM, a fost plătit avansul de 15% din valoarea totală a contractului de furnizare și a fost livrată o ramă electrică EMU, iar contractul de finanțare nerambursabilă a fost în cuantum de 2.058.873.685,65 lei, din care: 302.890.578,99 lei cheltuieli eligibile (257.456.992,17 lei finanțare nerambursabilă din Fondul de Coeziune și 45.433.586,82 lei cofinanțare a Beneficiarului), respectiv 1.755.983.106,66 lei, reprezentând cheltuieli neeligibile, inclusiv TVA.
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
În acest mod, prin etapizarea proiectului, în cadrul PT 2021 -2027, vor fi livrate 36 rame electrice.
Obiectivul principal al proiectului îl reprezintă conectarea capitalei cu principalele centre urbane ale țării, contribuind la asigurarea mobilității, scăderea timpilor de călătorie și îmbunătățirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată.
Valoarea totală a contractului de finanțare în cadrul PT 2021 – 2027 este de 1.708.996.863,41 lei, finanțarea fiind distribuită după cum urmează:
– 1.213.523.359,27 lei – valoarea eligibilă nerambursabilă din partea fondurilor( FEDR);
– 214.151.181,05 lei – bugetul propriu al beneficiarului;
– 281.322.323,09 lei – cheltuieli neeligibile, inclusiv TVA.
Rezultatele așteptate și beneficiile socio-economice pe care proiectul le aduce la nivel național sunt:
– eficientizarea și îmbunătățirea calității serviciilor publice prestate pentru transportul public feroviar de călători pe rute inter-regionale;
– atribuirea contractelor de servicii publice destinate serviciului public de transport feroviar de călători pentru toți operatorii de transport feroviar de călători, în condițiile prevăzute de lege și în conformitate cu prevederile comunitare.
Rutele deservite de ramele electrice de lung parcurs sunt: București Nord – Constanța, București Nord – Brașov – Arad – Timișoara, București Nord – Brașov – Cluj, București Nord – Brașov – Deda – Cluj, București Nord – Brașov, București Nord – Iași, București Nord – Suceava, București Nord – Galați, București-Nord – Craiova – Târgu Jiu- Petroșani – Simeria, București Nord-Craiova-Timișoara-Arad, Cluj-Timișoara, Cluj-Suceava-Iași.
Perioada de implementare a contractului este de 24 de luni (01.01.2024-31.12.2025).
În paralel, autoritățile anunță că rama electrică Alstom Coradia Stream - achiziționată de ARF pentru transportul feroviar din România - va fi expusă în Gara de Nord din București, la linia a 13-a, în zilele de 21 și 22 septembrie, cu ocazia evenimentelor prilejuite de Săptămâna Europeană a Mobilității.
CITEȘTE ȘI FOTO OMV Petrom și MOL au venit cu oferte pentru concesionarea unor spații de servicii și parcări pe autostrăziSe va permite accesul în interiorul trenului.