FOTO Marca electrică Polestar, aparținând Volvo, condamnată în Franța pentru similarități cu logo-ul Citroen

FOTO Marca electrică Polestar, aparținând Volvo, condamnată în Franța pentru similarități cu logo-ul Citroen
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 11 nov 2020

Polestar, un brand de lux lansat de Volvo pentru mașini electrice, a fost dat în judecată în Franța de Citroen, din cauza logo-ului folosit, unul care s-ar asemăna într-o măsură mai mare sau mai mică cu cel al francezilor.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Mașinile Polestar care se vor vinde în Franța nu mai pot folosi, cel puțin în următoarele șase luni, sigla cu care marca s-a lansat, una care reprezintă o stea în patru colțuri stilizată, iar compania va trebui să plătească despăgubiri celor de la Citroen, au decis acum judecătorii. Marca franceză care aparține grupului PSA a dat în judecată compania Volvo Cars și marca Polestar (în traducere „steaua polară”) deoarece sigla mărcii Polestar copiază cele sigla formată din două V-uri răsturnate pe care Citroen o utilizează de 100 de ani, dar și logo-ul mărcii premium DS Automobiles, cu care asemănarea este și mai mare. Acuzațiile depuse de avocați la tribunal susțin că asemănarea este de natură să creeze confuzie în rândul cumpărătorilor.

Polestar este o marcă tânără, lansată de chinezii de la Geely, proprietarii Volvo Cars, pentru vehiculele electrice de lux, cu prețuri foarte mari și echipamente de top. Anul acesta, Polestar și-a lansat pe piață al doilea model, fiind deschise și primele showroom-uri din Europa. Logo-ul mărcii este reprezentat de o stea în patru colțuri, stilizată, care este formată însă din două V-uri opuse. Această combinație se regăsește în logo-ul DS, în care literele D și S sunt stilizate exact ca două V-uri opuse, ele fiind totodată preluate din logo-ul Citroen.

Pe aceste argumente, judecătorii au decis că există o încălcare a drepturilor Citroen și DS și a decis interzicerea mărcii Polestar de a utiliza logo-ul timp de șase luni și plata sumei de 150.000 de euro drept despăgubiri. Potrivit informațiilor din dosar, publicate de presa franceză, Citroen a cerut celor de la Volvo/Polestar încă din 2017 să oprească utilizarea logoului cu care marca s-a lansat. Un proces la nivel european privind logo-ul a fost respins de biroul de drepturi de proprietate intelectuală european, însă în Franța judecătorii au admis că notorietatea logo-ului Citroen ar putea crea confuzii privind asemănarea celor două imagini.

VIDEO PSA Group și FCA au publicat viitorul logo animat al companiei Stellantis CITEȘTE ȘI VIDEO PSA Group și FCA au publicat viitorul logo animat al companiei Stellantis

În Franța, marca nu a fost încă lansată, însă decizia judecătorilor blochează practic orice acțiune a companiei. Pe site-ul mărcii Polestar în limba franceză a fost afișată inițial decizia judecătorilor, fiind imposibilă configurarea mașinilor, ulterior fiind disponibile informații în limba franceză pentru clienții din Belgia. Compania a spus că nu a vândut mașini în Franța și nu intenționează să o facă deocamdată.

Sentința nu stabilește alte obligații ale Polestar, astfel că după expirarea celor șase luni, este posibil ca mașinile să poată fi vândute și în Franța.

Polestar și-a deschis primuele showroom-uri din Europa în Germania, în Suedia și Norvegia, primele exemplare livrate pe continent fiind expediate în portul Zeebruge, din Belgia, de unde au plecat către cele câteva mii de clienți din țările nordice. De asemenea, marca a fost lansară în Olanda și Marea Britanie. Compania a spus că până la sfârșitul acestui an deschide showroom-uri în 50 de locații europene.

Polestar 2 este un vehicul complet electric, a fost dezvăluit anul trecut și a intrat în producție în acest an, în luna martie. Are două motoare electrice, o baterie de 78 kWh, care oferă o autonomie de 500 km, iar prețul acestui model începe de la aproximativ 40.000 de euro. Mașina a fost prezentată încă de la bun început, în comunicatele oficiale, ca un rival al lui Tesla Model 3.

FOTO Marca electrică Polestar, aparținând Volvo, condamnată în Franța pentru similarități cu logo-ul Citroen

FOTO Marca electrică Polestar, aparținând Volvo, condamnată în Franța pentru similarități cu logo-ul Citroen

FOTO Marca electrică Polestar, aparținând Volvo, condamnată în Franța pentru similarități cu logo-ul Citroen

viewscnt
Afla mai multe despre
volvo
polestar
polestar logo
citroen logo
ds logo