Seria de lansări a mărcii Opel continuă cu cel mai mare model din gamă, SUV-ul Grandland, care a primit acum o nouă generație. Modelul este construit pe aceeași platformă STLA Medie, la fel ca modele mai titrate de la Peugeot sau Alfa Romeo.
Opel va avea în gamă numai mașini electrice începând din 2028, dar până atunci are, din acest an, câte o versiune complet electrică pentru fiecare model din gamă. Noua generație a SUV-ului Grandland încheie acest proces de lansări, început cu mai mulți ani în urmă și în care au fost introduse rând pe rând noile platforme ale Stellantis.
STLA Medium a fost prezentată în urmă cu aproape un an și descrierea sa era foarte clară: va fi folosită pe mașini de clasă C și D, de la aproape toate mărcile grupului, care vor putea fi oferite atât cu propulsie clasică, cu combustie, cât și cu propulsie electrică, platforma fiind gândită încă de la bun început ca o platformă electrică nativă. Arhitectura electrică este una pe 400 de volți, iar paleta de baterii urcă până la 98 kWh, ceea ce înseamnă că mașinile vor beneficia de o autonomie de 700 km, la o singură încărcare.
Asta primește și noul Grandland, după cum anunță Opel, astfel că SUV-ul german, care va fi construit în Germania, în fabrica din Eisenach, depășește în performanțe, pe versiunea de top, modelul Tesla Model Y, care anul trecut a fost cel mai vândut automobil din lume. Încărcarea va putea fi făcută, la stați rapide, în 26 de minute (de la 20 la 80%).
„Noul Opel Grandland este fabricat în Germania în întregime. Acesta va fi produs exclusiv pe linia de fabricație din Eisenach. În acest scop, în ultimele luni am transformat locația într-o adevărată instalație electrică, cu o hală pentru baterii și o unitate de producție în care SUV-ul nostru de top este complet flexibil în toate variantele de propulsie pe o linie comună. Noul Grandland va fi complet electric pentru prima dată și va extinde și mai mult gama noastră de mașini electrice. Dăm semnalul de pornire pentru acest lucru aici și astăzi”, a declarat directorul Opel Florian Huettl la evenimentul de lansare.
CITEȘTE ȘI Rezultate Dacia: Duster 3, aproape 20.000 de mașini comandate în prima lună. Sandero, cel mai vândut model al grupului Renault în acest anOpel a investit circa 130 de milioane de euro pentru modernizarea fabricii din Eisenach, o unitate care a trecut prin tensiuni semnificative între patronat și angajați, după preluarea Opel de către PSA și apoi Stellantis.
Designul noului Grandland nu diferă prea mult de celelalte modele din gamă, inclusiv noua grilă cu noul logo iluminat, sistemul de lumini LED Intelli-Lux. Dimensiunile sale sunt specifice clasei medii, cu 4,65 metri lungime și 1,90 metri lățime. Cu un ampatament de 2,78 metri, mașina oferă un portbagaj generos, care ajunge la 1.641 litri, cu scaunele rabatate.
Pe versiunile non-electrice, motorizările vor fi plug-in hybrid, cu o baterie care asigură o autonomie electrică de 85 km, și mild-hybrid pe 48 de volți.