Veniturile din segmentul auto ale grupului Renault din afacerile cu automobile au scăzut ușor în primele trei luni ale anului, chiar dacă pe fondul unei creșteri a vânzărilor de autovehicule.
Renault Group a raportat venituri de 11,7 miliarde euro în primele trei luni ale anului, ceea ce reprezintă o creștere de 1,8%, pentru toate segmentele de activitate. Pe segmentul auto, veniturile au fost de 10,44 miliarde euro, în scădere ușoară (-0,7%) față de anul anterior, în pofida unei creșteri ușoare a vânzărilor. Acestea au ajuns la 549.100 vehicule, în intervalul ianuarie – martie, fiind cu numai 2,6% mai mari decât în anul anterior.

21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
Segmentele de servicii Mobility și cel de finanțare (Mobilize Financial Services) au înregistrat creșteri mai mari, dar ponderea lor în veniturile totale este redusă: 15 milioane (+65,4%) și, respectiv, 1,24 miliarde euro din finanțări (+27,9%).
Conform Renault, la valori similare ale cursului de schimb, creșterea veniturilor din automobile ar fi fost de 3,6%, iar cea totală, de 5,9%.

"Veniturile din T1 continuă să ilustreze aplicarea strictă a politicii noastre comerciale axate pe valoare. Registrul de comenzi puternic de la sfârșitul lunii martie și lansările noastre viitoare vor oferi o accelerare secvențială a activității. Împreună cu o creștere a reducerii costurilor, acestea vor conduce performanța noastră financiară”, a declarat Thierry Pieton, CFO Renault Group.
Renault susține că a pus accent în continuare pe vânzările din segmentele superioare, C și D, pe vânzările de versiuni de top, precum și pe vânzările de motorizări electrificate, hibrid și electrice, pentru a-și atinge ținta marjei operaționale de peste 7,5%, la finalul anului. Compania nu a publicat cifre privind marjele la finalul trimestrului, ci doar și-a confirmat țintele pentru finalul acestui an.

Vânzările grupului pe primele trei luni ale anului au fost susținute de o creștere de 3,1% a brandului Renault (266.889 autoturisme, o valoare similară cu cea din 2023, și 98.467 vehicule comerciale, +12,5%) și de o creștere de 3,2% a mărcii Dacia (177.293 vehicule). Renault Korea Motors a continuat să scadă, la doar 5.385 unități (-22%).