FOTO Testele de emisii GreenNCAP: Ford Puma, rezultat încurajator, de 3 stele

FOTO Testele de emisii GreenNCAP: Ford Puma, rezultat încurajator, de 3 stele
scris 4 oct 2021

Noile teste GreenNCAP, care urmăresc emisiile mașinilor lansate în Europa, testarea acestora fiind făcută de aceeași organizație care realizează testele de siguranță EuroNCAP, au adus în prim plan noi rezultate, între care se găsește una dintre mașinile fabricate în România: Ford Puma.

Cele mai noi rezultate GreenNCAP au în centru trei modele populare pe piața din Europa, toate trei aparținând segmentului subcompact (B). Este vorba despre Mazda 2, DS3 Crossback și modelul produs în România Ford Puma.

UTILBEN, povestea unei afaceri de familie care a devenit o companie de succes CITEȘTE ȘI UTILBEN, povestea unei afaceri de familie care a devenit o companie de succes

Modelul japonez Mazda 2 a reușit să impresioneze specialiștii GreenNCAP până la nivelul de trei stele și jumătate, cu al său motor de 1.5 litri Skyactiv-G, pe benzină, care s-a remarcat în special prin greutatea redusă a mașinii. Indexul acordat a fost 6,9 din 10, pentru eficiența energetică, în timp ce controlul emisiilor poluante a fost considerat „bun”, cu un Index de Aer Curat de 5,9. A primit recomandarea unui filtru de particule pentru benzină, dar a reușit să primească cea mai mare notă în această sesiune de teste.

Modelul, cu o greutate de puțin peste o o tonă, a fost echipat cu cauciucuri 185/65/R15, reușind astfel să obțină emisii de CO2 de 121g/km.

FOTO Testele de emisii GreenNCAP: Ford Puma, rezultat încurajator, de 3 stele

Modelul Ford Puma, fabricat la Craiova, s-a situat pe locul al doilea în cadrul acestui test, primind trei stele, pe baza scorurilor obținute la fiecare categorie.

Modelul a fost echipat cu cunoscutul 1.0 litri, în varianta mild hybrid, primind un scor bun pentru eficiența energetică (6,4) și un rezultat „respectabil” în controlul poluanților și gazelor de seră (5,1).

Specialiștii GreenNCAP au remarcat un nivel ridicat de emisii de amoniac (NH3), care nu este monitorizat de legislație, dar este considerat un gaz toxic, influențând astfel Indexul de Aer Curat (4,8).

FOTO Testele de emisii GreenNCAP: Ford Puma, rezultat încurajator, de 3 stele

Pe locul al treilea s-a situat un model premium, care ar fi trebuit să vină cu cele mai rafinate tehnologii de reducere a emisiilor. DS 3 Crossback a fost echipat cu motorul 1.5 BlueHDI 100, un motor cu control EGR, catalizator și filtru de particule, dar care nu a reușit să obțină decât 2,5 stele în aceste teste. Niveluri mari de amoniac au condus la un Index de Aer Curat de numai 4, în timp ce eficiența energetică s-a oprit la 5,8. Indexul gazelor de seră a fost de numai 3,3, în special din cauza oxizilor de azot. „DS 3 Crossback stă ferm în zona 2 stele și jumătate” spun cei de la greenNCAP.

VIDEO & FOTO Uzina VW din Zwickau a început producția primului model electric al mărcii Cupra CITEȘTE ȘI VIDEO & FOTO Uzina VW din Zwickau a început producția primului model electric al mărcii Cupra

„Aceste teste demonstrează că motoarele moderne cu combustie pot performa bine. Testele GreenNCAP vor încuraja producătorii să se lupte pentru cele mai bune niveluri de control al emisiilor și asta înseamnă să utilizez toate instrumentele pe care le au la dispoziție. De exemplu, emisiile de amoniac trebuie să fie luate în considerare pentru a primi un rating mai mare. Filtrele de particule fac o treabă bună în controlul particulelor fine, iar Mazda 2 ar fi perfomat mai bine dacă ar fi avut unul.

Green NCAP este un program de testare a automobilelor realizat de celebrul EuroNCAP și finanțat de Uniunea Europeană.

Primele teste realizate pentru stabilirea gradului de poluare al mașinilor existente pe piață au scos în evidență o situație extrem de alarmantă. Este vorba despre motorizările plug-in hybrid, care, în unele cazuri, s-au dovedit mult mai poluante decât unele motoare simple, cu benzină sau diesel.

De la Dacia, inginerii Green NCAP au testat vechiul Sandero SCE 75 Acces (1 litru), care a dovedit în teste că generează noxe suficiente, primind doar 2 stele și jumătate, o notă pe care au primit-o de altfel cele mai multe mașini testate. Până acum, note maxime, 5 stele, au primit doar mașinile electrice, patru stele a primit doar Toyota Prius PHEV, iar 3 stele și jumătate au primit doar șase modele, între care Skoda Octavia cu motor diesel. Scorul obținut de Ford Puma este cea mai bună dintre mașinile de 3 stele, potrivit punctelor acrodate de GreenNCAP.

viewscnt
Afla mai multe despre
greenncap
ford puma emisii
motor 1 litru puma