Franța dorește ca Renault să-și mențină avantajele industriale și tehnologice

Franța dorește ca Renault să-și mențină avantajele industriale și tehnologice
Profit.ro
Profit.ro
scris 19 oct 2022

Ministrul francez de Finanțe, Bruno Le Maire, a anunțat că va avea noi discuții cu directorul general al Renault, Luca de Meo, privind alianța producătorului auto francez cu grupul nipon Nissan, iar Franța dorește ca Renault să-și mențină avantajele industriale și tehnologice, transmite Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

"Voi discuta despre asta în curând cu Luca de Meo, vrem să ne asigurăm că deciziile luate de Renault vor menține alianța dintre Renault și Nissan, și că va fi în interesul Renault, în privința tehnologiilor și platformelor", a declarat Le Maire la Salonul auto de la Paris. Statul francez deține aproximativ 15% din Renault, scrie Agerpres.

Canalul Dunăre – București intră în faza reactualizării CITEȘTE ȘI Canalul Dunăre – București intră în faza reactualizării

Renault și Nissan au un parteneriat din anul 1999, în care Renault deține 43% dintre acțiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% dintre acțiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianța Renault - Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile.

Săptămâna trecută, cei doi producători auto au discutat despre o nouă fază în parteneriatul lor, care ar putea include și o investiție din partea Nissan în noua divizie care va regrupa operațiunile Renault din domeniul vehiculelor electrice.

La începutul lunii mai, Renault a anunțat în mod oficial că ia în considerare opțiunea creării a două entități separate, una dedicată dezvoltării, producției și vânzării de vehicule electrice, cu sediul în Franța, și cealaltă dedicată dezvoltării și producției de motoare și cutii de viteze termice și hibride de nouă generație E-TECH, care va include operațiunile din România, Spania, Portugalia, Turcia și America Latină.

Surse care au dorit să-și păstreze anonimatul au declarat pentru Reuters că Nissan face presiuni asupra partenerului francez să-și reducă participația în grupul nipon cât mai mult posibil, ideal până la 15%, și ar putea lua în considerare obținerea de fonduri pentru a răscumpăra acele acțiuni.

Directorul general de la Renault, Luca de Meo, urmează să aibă o reuniune cu analiștii și investitorii în data de 8 noiembrie, ocazie cu care este așteptat să ofere noi informații cu privire la strategia grupului, inclusiv detalii cu privire la planul de a crea o divizie specializată pe producția de vehicule electrice, denumită intern cu numele de cod "Ampere", separată de divizia care va regrupa operațiunile din domeniul motoarelor pe combustie, denumită intern sub numele de cod "Horse".

Renault vrea ca Nissan să fie acționar la divizia sa de automobile electrice, la care grupul francez vrea să păstreze un pachet de cel puțin 51%. Pentru divizia care va regrupa operațiunile din domeniul motoarelor pe combustie, Renault are în vedere crearea unei noi entități cu Aurobay, un joint venture între Volvo Car AB și grupul chinez Zhejiang Geely Holding Group, precum și cu alți investitori.

viewscnt
Afla mai multe despre
franța
renault