Xavier Martinet, cel care conduce vânzările și marketingul Dacia, a fost prezent la standul mărcii din Paris, în cadrul Salonul Auto din Paris, unde a dezvăluit câteva informații importante pentru viitorul Dacia, printre acestea numărându-se și faptul că nu este exclus ca marca să-și extindă gama, în viitor, dar și că se ia în calcul o posibilă electrificare a lui Logan.
Dacia a crescut în acest an, în care multe alte mărci au fost epuizate de criza de semiconductori și au avut vânzări mai mici decât în 2021. Xavier Martinet, cel care se ocupă de vânzările mărcii de aproape trei ani, a încercat să explice cum a reușit marca românească să producă mai multe mașini, deși a fost nevoită să se confrunte cu criza de semiconductori.
„Nu e din cauză că avem mai puține chip-uri decât alții sau că nu am fost afectați de criză. Cred că faptul că unitatea de business Dacia este una mică, cu relații directe între toate funcțiile, ne-a permis să găsim rapid oportunități și acțiuni corective, avem contacte directe cu uzinele în România și în Maroc. Agilitatea unității de business ne-a ajutat să găsim soluții.
15 octombrie - Eveniment Profit Health.forum
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
De exemplu, dacă ne-a lipsit unitatea audio, am putut să o instalăm ulterior. Am atacat criza mai bine decât alții”, a explicat Martinet.
El a confirmat în același timp analiza realizată de Profit.ro, referitoare la cele două modele noi care au salvat Dacia de la criză: „Rezultatele bune vin și pentru că avem două modele noi: Jogger și Spring, care ne-au ajutat să adăugăm volum. Potențialul lui Jogger este echivalent cu potențialul MCV plus Dokker și Lodgy la un loc”.
CITEȘTE ȘI FOTO Corespondență de la Paris - Cel mai mare salon auto din Europa, dominat de mărcile franceze și de Dacia„Nu suntem fericiți că există crizele, pentru că, în cele din urmă, piețele se micșorează și nu este bine. Dar în orice criză există oportunități. În criză ai inflație la materii prime, la oțel, în logistică, iar la final costul și prețurile mașinilor sunt mai mari. Clientul ajunge să plătească mai mult și nu mai vrea. Iar aici Dacia a venit cu o alternativă atractivă. Așa cum spuneam, nu sunt fericit cu criza, dar pot spune că am avut un avantaj”, a mai subliniat Xavier Martinet.
Creștere de 10%
Xavier Martinet a mai explicat și faptul că, dacă nu ar fi existat criza, vânzările ar fi fost mult mai mari. „Suntem fericiți cu rezultatele de la finalul lunii septembrie, avem aproximativ 10 procente în plus, față de anul trecut, pe o piață care a scăzut 10 procente.
Am fi putut să vindem și mai bine, dacă am fi avut mai multe mașini, mai multe chip-uri, dar este o luptă în fiecare zi, iar această criză nu s-a încheiat. Acum avem o criză logistică. Să găsim camioane este o problemă, să găsim șoferi de camioane este o altă problemă”, spune șeful vânzărilor Dacia.
„Ne vom apropia de 600.000 de unități vândute”
În același timp, chiar dacă marca a crescut, rămâne o diferență importantă față de anul de referință 2019, care a adus cele mai mari vânzări din istoria mărcii.
CITEȘTE ȘI Volkswagen Group, declin al vânzărilor după nouă luni, dar anunță o creștere importantă la electrice„Nu vom depăși recordul din 2019, atunci am avut 735.000 de automobile, acum vom avea aproape 600.000, deci vom fi semnificativ sub 2019, dar piața este cu mult sub nivelul din 2019. Dar ce vom avea în acest an este un record în vânzările de retail (n.r. către persoane fizice)”, mai spune Martinet, care amintește că în 2021 Dacia a fost al treilea cel mai mare brand pe segmentul persoanelor fizice, după VW și Toyota.
„Am avut o cotă de piață de 6,2% pe acest segment, anul trecut. La sfârșitul lui august aveam 7,5% cotă de piață pe retail, în Europa. Dacă anul trecut eram pe locul 3 aproape de locul 4, acum suntem foarte aproape de locul 2”.
Un posibil Logan electric
Referitor la posibilitatea ca marca să mai poată lansa noi automobile, în special pe segmentul SUV-urilor, care este tot mai căutat de public, Xavier Martinez a evitat un răspuns negativ ferm: „Spring, Sandero, Jogger, Duster, Bigster, acoperă 80% din piața europeană. Este deja o provocare frumoasă pentru a acoperi asta corect. Dar vom vedea după asta, vom vedea. Dacă va exista altă posibilitate, vom vedea”.
CITEȘTE ȘI Erbașu a început lucrările la Centura Sânmartin. Când ar putea fi dat în folosință drumulÎn fața unei comparații cu alte mărci, care au un număr dublu de modele pe segmentul de SUV-uri, Martinet a explicat că „dacă multiplici modelele, multiplici și investițiile”, referindu- se la faptul că orice nou model presupune și costuri de marketing noi, iar la final cineva trebuie să plătească pentru ele.
„Preferăm să avem un număr redus de modele, dar modele foarte puternice. Dacă volumele vândute nu sunt foarte mari, nu poți investi foarte mult, de aceea preferăm să avem cinci piloni puternici în care poți investi bani pentru a menține atractivitatea în timp”. În același timp, el a lăsat să se înțeleagă faptul că viitorul Logan nu este încă pecetluit.
„Viitorul ne va spune dacă va fi un Logan electric. Este un model care se vinde foarte bine în România și în Maroc. Vom vedea”.