Germania ar putea bloca din nou interzicerea motoarelor cu combustie pentru camioane

Germania ar putea bloca din nou interzicerea motoarelor cu combustie pentru camioane
Profit.ro
Profit.ro
scris 7 feb 2024

Germania se va abține la votul pentru o lege a UE privind transporturile, în ciuda acordului inițial semnalat, a declarat o sursă din industrie pentru Euractiv, deoarece FDP blochează acordul cu noile standarde de CO2 propuse pentru camioane.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Liberalii germani nu sunt de acord cu noile standarde de CO2, deoarece ar reduce drastic numărul de camioane diesel, arată Euractiv.

FOTO Lucrări lansate la prima parcare de lungă durată de pe centura Capitalei CITEȘTE ȘI FOTO Lucrări lansate la prima parcare de lungă durată de pe centura Capitalei

După ce au ajuns la un acord cu Parlamentul European, reprezentanții țărilor UE urmează să voteze miercuri noile standarde de CO2 pentru vehiculele grele, cum ar fi camioanele și autobuzele.

Nu este clar dacă se va ajunge la o majoritate, deoarece Germania se va abține de la vot, potrivit unor surse din industrie.

Coaliția guvernamentală din Germania are reguli interne, potrivit cărora guvernul se abține să voteze orice lege europeană, în cazul în care partenerii de coaliție - social-democrații, Verzii și liberalii din FDP (Renew) - nu pot găsi o poziție comună.

Abținerea Germaniei a fost declanșată de Ministerul Transporturilor condus de FDP, a explicat o sursă pentru Euractiv, în timp ce Ministerul Mediului, condus de ministrul Verzilor Steffi Lemke, a susținut acordul.

Fără Germania, obținerea unei majorități depinde de sprijinul Italiei, deoarece câteva țări mai mici sunt așteptate să voteze împotriva legii. Italia a solicitat anterior un mecanism care să permită extinderea numărului de camioane cu motoare cu combustie, deoarece susține că adoptarea alternativelor de combustibili fosili ar trebui să se reflecte în obiective.

Acordul, încheiat în ianuarie, ar reduce emisiile medii de CO2 ale camioanelor noi cu aproximativ 90% până în 2040, cu obiective intermediare de -45% până în 2030 și -60% până în 2035.

În proiectul de lege, emisiile sunt măsurate doar la țeava de evacuare, ceea ce înseamnă că producătorii ar trebui să vândă predominant camioane electrice sau cu hidrogen.

Parlamentul European vrea ca infracțiunile rutiere grave să ducă la pierderea dreptului de a conduce la nivelul întregii UE CITEȘTE ȘI Parlamentul European vrea ca infracțiunile rutiere grave să ducă la pierderea dreptului de a conduce la nivelul întregii UE

În opinia FDP, acest lucru nu ar permite o libertate tehnologică suficientă, deoarece partidul susține continuarea vehiculelor cu motoare cu ardere internă, susținând că acestea pot funcționa cu combustibili sintetici, cunoscuți ca e-combustibili.

”După cum știți, noi, cei din FDP, suntem în favoarea deschiderii tehnologice și dorim să facem posibil ca combustibilii alternativi – toți cei care sunt văzuți drept combustibili alternativi în conformitate cu Directiva privind energia regenerabilă – să fie utilizați pentru transportul de mare tonaj”, a declarat pentru Euractiv Jan-Christoph Oetjen, eurodeputat FDP.

”Aceasta este, ca să spunem așa, linia FDP pe care o reprezentăm în Parlamentul [European]”, a spus el, adăugând că cele trei partide guvernamentale germane sunt încă în negocieri interne pentru a găsi o poziție comună.

Un purtător de cuvânt al Ministerului german al mediului a declarat luni pentru Euractiv că ”punctele transmise de Germania în ultimele luni au fost în mare măsură luate în considerare și nu au fost incluse puncte care contravin poziției Germaniei”.

”Deoarece rezultatul trilogului corespunde mandatului dat de Consiliu, aprobarea poate fi asumată până acum”, a adăugat el.

viewscnt
Afla mai multe despre
camioane
germania