Germania construiește a doua stație mondială de alimentare cu hidrogen destinată trenurilor

Germania construiește a doua stație mondială de alimentare cu hidrogen destinată trenurilor
Profit.ro
Profit.ro
scris 27 oct 2020

 

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

A doua stație de alimentare cu hidrogen din lume destinată trenurilor de pasageri va fi construită în landul Hessa din Germania și urmează să alimenteze cu hidrogen cea mai mare flotă de trenuri cu celule de combustie din lume, începând cu luna decembrie 2022.

Asocierea din domeniul Transportului Rin-Main (RMV), Alstom și Infraserv Höchst dezvoltă infrastructura cu hidrogen în regiunea Rin-Main. Alstom furnizează trenurile cu celule de combustie pe care RMV le va utiliza, în timp ce Infraserv Höchst, operatorul parcului industrial, va construi și va opera stația de alimentare, scrie News.ro.

Stația de alimentare urmează să fie construită în Industriepark Höchst.

Volkswagen vrea ca divizia Audi să supervizeze brandul britanic Bentley CITEȘTE ȘI Volkswagen vrea ca divizia Audi să supervizeze brandul britanic Bentley

”Reprezintă prima stație de alimentare cu hidrogen pentru trenurile de călătorie din Hessa și cea de-a doua pe plan global, această stație urmând să alimenteze cu hidrogen cea mai mare flotă de trenuri cu celule de combustie din lume, începând cu luna decembrie 2022”, arată asocierea într-un comunicat.

Secretarul de stat Jens Deutschendorf a dat luni semnalul de start pentru acest proiect, împreună cu directorul executiv al RMV, Knut Ringat, Jörg Nikutta, director executiv al Alstom Germania și Austria, și Joachim Kreysing, director executiv al Infraserv Höchst, operatorul parcului industrial.

„Hessa a preluat rolul de pionier în dezvoltarea viitoare a conceptelor de mobilitate favorabile mediului înconjurător. Transportul feroviar fără emisii, care va deveni o realitate în regiunea noastră în viitorul apropiat, reprezintă contribuția noastră la atingerea obiectivelor de protecție climatică și va face ca transportul public local să devină și mai atractiv, drept o alternativă la autoturism”, a afirmat secretarul de stat Jens Deutschendorf.

RMV deține un record prin flota sa cu celule de combustie.

”Prin intermediul trenurilor cu celule de combustie realizate de Alstom, vom deschide un nou capitol al mobilității fără emisii în cadrul RMV. Cu ajutorul celor 27 de vehicule, stabilim un record mondial: Niciunde în lume nu există, în prezent, o flotă cu celule de combustie atât de extinsă, în transportul public local”, a afirmat directorul executiv al RMV, Knut Ringat, la ceremonia de inaugurare.

Ringat a vorbit și de cooperarea dintre producătorul de material rulant Alstom și Infraserv Höchst. „Sunt încântat să vă anunț că avem capacitatea de a finaliza acest proiect gigantic, la timp și cu încadrare în bugetul stabilit“, spune el.

Valoarea comenzii totale este de 500 de milioane de euro.

Urgent Cargus angajează peste 1.000 de persoane în toată țara până la sfârșitul anului. Compania a înregistrat creșteri de peste 33% în perioadele de pandemie și izolare și acum se pregătește de Black Friday CITEȘTE ȘI Urgent Cargus angajează peste 1.000 de persoane în toată țara până la sfârșitul anului. Compania a înregistrat creșteri de peste 33% în perioadele de pandemie și izolare și acum se pregătește de Black Friday

Trenurile cu hidrogen „Coradia iLint” ale Alstom, care, în limita unei autonomii de 1.000 de kilometri, se pot deplasa o zi întreagă în rețeaua RMV, vor înlocui locomotivele alimentate cu diesel, comandate de sucursala Fahma aparținând RMV, pe liniile RB 11 (Frankfurt-Höchst - Bad Soden), RB12 (Frankfurt-Königstein), RB15 (Frankfurt - Bad Homburg - Brandoberndorf) și RB16 (Friedrichsdorf - Friedberg).

Primul tren de călători din lume alimentat cu celule de combustie de hidrogen operează fără niciun fel de emisii, este silențios și emite doar vapori de apă și condens.

Infraserv Höchst, societatea de operare a Industriepark Höchst, care are o suprafață de 4,6 kilometri pătrați, a activat în sectorul tehnologiilor cu hidrogen și celule de combustie de mai mulți ani.

Prima stație de alimentare cu hidrogen pentru autovehicule a fost pusă în funcțiune în anul 2006.

Industria chimică a fost, în mod tradițional, unul dintre sectoarele industriale din Germania care produc tehnologii inovatoare.

”Chiar și întrebarea presantă despre conceptele de mobilitate ale viitorului și alimentarea cu energie își poate găsi răspuns doar dacă acesta vine din partea industriei chimice”, a afirmat Joachim Kreysing, director executiv al Infraserv Höchst.

Rhein-Main-Verkehrsverbund (RMV) este una dintre cele mai mari asocieri din domeniul transportului din Germania. Coordonează și organizează traficul regional de autobuze și feroviar pe o suprafață aproximativă de 14.000 de kilometri pătrați. Aceasta reprezintă în jur de două treimi din suprafața statului Hessa. În jur de 5 milioane de persoane locuiesc în zona acoperită de rețea. Rețeaua a fost lansată în 1995 și 805 milioane de pasageri au călătorit în rețea, în anul care s-a încheiat.

Alstom a întregistrat vânzări în valoare de 8,2 miliarde de euro și avea comenzi înregistrate în valoare de 9,9 miliarde de euro, pentru anul fiscal 2019/20. Având sediul în Franța, Alstom activează în peste 60 de țări și are peste 38.900 de angajați.

Coradia iLint este primul tren de călători din lume alimentat cu hidrogen, care generează energie electrică pentru propulsie. Acest tren cu zero emisii este silențios și emite doar vapori de apă și apă în stare de condens. Prezintă mai multe inovații diferite: conversie în energie curată, stocare flexibilă de energie în baterii și gestionarea inteligentă a puterii motoare și energiei disponibile. Proiectat special pentru utilizarea pe linii neelectrificate, susține operarea curată și sustenabilă a trenurilor.

Infraserv Höchst este principalul partener pentru companiile cu profil chimic și farmaceutic, în ceea ce privește dezvoltarea locațiilor de producție și cercetare. Serviciile societății includ alimentare cu energie, gestionarea deșeurilor, operarea rețelelor, servicii la locație, sănătate și securitate la locul de muncă, protecția mediului și gestionarea unităților. Împreună cu filialele sale, Grupul Infraserv Höchst acoperă, de asemenea, tehnologie de proces, logistică și instruire. Grupul Infraserv Höchst are aproximativ 2.700 de angajați și 193 de stagiari. În 2019, Infraserv Höchst, inclusiv filialele sale, Infraserv Logistics, Infraserv Höchst Process Technology, Provadis Partner for Education and Consulting, și Thermal Conversion Compound, au generat venituri de peste 1 miliard de euro. Infraserv Höchst este operatorul Industriepark Höchst, un parc cu o suprafață de 460 de hectare care găzduiește în jur de 90 de societăți din sectorul farmaceutic, biotehnologic, substanțelor chimice de bază și specializate, protecția recoltelor, aditivi alimentari, și servicii. În jur de 22.000 de persoane sunt angajate aici. Investiția totală, începând cu anul 2000, s-a ridicat la aproximativ 8 miliarde de euro.

 

viewscnt
Afla mai multe despre
frankfurt
trenuri
hidrogen