Grupul VW a revenit pe profit după 9 luni, însă vânzările și veniturile au scăzut „semnificativ”

Grupul VW a revenit pe profit după 9 luni, însă vânzările și veniturile au scăzut „semnificativ”
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 4 nov 2020

Grupul VW a anunțat rezultatele pentru primele trei trimestre ale lui 2020, cu o scădere importantă a vânzărilor, de aproape 19 procente. O creștere a cifrelor pentru septembrie și o revenire pe profit sunt veștile bune.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Mărcile grupului VW au avut venituri mai mici cu 16,7% în primele nouă luni ale acestui an, cu 155,5 miliarde euro, față de 186,6 miliarde în 2019, ca urmare a unei scăderi de 18,7% a vânzărilor, la 6,5 milioane unități, față de 8 milioane în 2019. În contextul pieței, care a scăzut la nivel global peste valoarea VW, compania și-a îmbunătățit discret cota de piață, la 13%, cu 0,4 puncte.

Profitul operațional al grupului este din nou pozitiv, cu 2,4 miliarde euro, însă este mai mic cu 12,4 miliarde euro față de anul trecut.

Divizia auto a înregistrat un cash flow pozitiv, de 1,4 miliarde euro, care reflectă o „normalizare a capitalului de lucru în trimestrul al treilea”. Evoluția lichidităților a asigurat și plata dividendelor pe 2019, în valoare de 2,4 miliarde euro, în octombrie.

Potrivit declarațiilor oficiale ale grupului, afacerea companiei a fost puternic afectată de pandemia de Covid-19 pe primele nouă luni ale anului, însă în trimestrul trei s-a produs „o recuperare notabilă”. Acest lucru s-a manifestat printr-un trimestru trei optimist, care a redus din efectele pandemiei din prima jumătate de an.

Frank Witter, director Board of Management pentru Finanțe și IT: „Afacerea Volkswagen Group a continuat să fie afectată de pandemia de Covid-19 în primele nouă luni. În același timp, o evidentă tendință de recuperare în trimestrul trei arată cât de robust este poziționată compania noastră. Nu numai că am diminuat intensitatea efectelor pandemiei, dar am obținut o întoarcere la profitabilitate.” El a mai subliniat că în acest moment estimările sunt rezervate. „În funcție de cursul pandemiei, noi suntem optimiști cu precauție că vom fi capabili să continuăm să stabilizăm afacerea în lunile rămase din acest an și să punem VW Group pe un drum sustenabil în viitor”.

Mercedes va cumpăra până la 20% din Aston Martin, în urma unui nou acord de parteneriat CITEȘTE ȘI Mercedes va cumpăra până la 20% din Aston Martin, în urma unui nou acord de parteneriat

Pe trimestrul al treilea, veniturile VW AG s-au ridicat foarte aproape de valorile din 2019, cu o scădere de 1,1% a livrărilor (2,6 milioane unități), în timp ce veniturile au avut o scădere de 3,4%, la 59,3 miliarde euro. Profitul operațional a scăzut cu 33,9% în ultimele trei luni, comparativ cu perioada similară din 2019, însă cel mai important este faptul că a fost unul pozitiv, la 2,75 miliarde euro.

Rezultatele pe regiuni ale grupului arată scăderi aproape uniforme pe piețele lumii, de peste 20 și chiar peste 30%, cu unele excepții, între care o scădere de numai 17,4% în Europa de Est, care include și Rusia, unde scăderea a fost de numai 3 procente. De asemenea, în SUA, scăderea companiei a fost una mai mică, 17,7%, iar în China, cea mai mare piață a companiei, revenirea puternică e vânzărilor a adus un declin de numai 10 procente, în cele nouă luni.

Pe mărci, cel mai bun rezultat a fost înregistrat de Bentley, singura marcă rămasă în spectrul pozitiv, cu aproape 5 procente creștere, în timp ce celelalte mărci  de lux, Porsche și Bugatti, au înregistrat scăderi mici, de circa 6 procente, și de 12%, în cazul Lamborghini. Audi, marca premium a grupului, a încetinit și ea cu 12,5% anul acesta, în timp ce marca principală, VW, a avut un declin de 18,5%. Cele mai intense efecte ale pandemiei au fost înregistrate la SEAT, cu peste 30 de procente scădere, și Skoda, 21%.

Pentru finalul acestui an, reprezentanți  VW Group anticipează livrări „semnificativ sub nivelul din 2019”, în condiții dificile de piață, prin creșterea competiției din industrie, cu influențe din partea condițiilor financiare și ale cursurilor de schimb, dar și ale restricțiilor privind emisiile. De asemenea, veniturile sunt așteptate să scadă, însă rezultatul operațional înainte de itemii speciali (penalități în special pe subiectul diesel) va fi pozitiv, chiar dacă „sever mai mic decât anul trecut”.

Grupul VW a revenit pe profit după 9 luni, însă vânzările și veniturile au scăzut „semnificativ”

viewscnt
Afla mai multe despre
vw group
vanzari vw
piata auto
vanzari masini global
cele mai vandute masini