Guvernul SUA ar putea interzice General Electric să livreze motoare pentru un nou avion de pasageri produs de China

Guvernul SUA ar putea interzice General Electric să livreze motoare pentru un nou avion de pasageri produs de China
scris 17 feb 2020

Guvernul Statelor Unite analizează dacă să interzică General Electric (GE) să continue să livreze motoare pentru un nou avion de pasageri produs de China, au declarat persoane apropiate situației, provocând îngrijorare legată de eforturile chineze de a intra pe piața aviației civile, relatează Reuters.

Posibila restricționare a vânzărilor de motoare, probabil împreună cu limitarea furnizării de alte componente pentru avionul civil chinez, cum ar fi sistemele de control al zborului fabricate de Honeywell International, este cea mai recentă măsură în războiul dintre cele mai mari două economii ale lumii referitor la comerț și tehnologie, scrie News.ro.

Este de așteptat ca subiectul să fie abordat la o întâlnire între agenții referitoare la cât de strict ar trebui limitate exporturile de tehnologie americană în China, programată joi, și la o altă întâlnire cu membri ai cabinetului președintelui Donald Trump, care ar trebui să aibă lor pe 28 februarie, au spus surse apropiate situației.

ANALIZĂ Vreți benzină ieftină? Plecați în weekend la mare, în secuime sau în Moldova, unde 3 companii practică un preț inferior celui de 5 lei/l CITEȘTE ȘI ANALIZĂ Vreți benzină ieftină? Plecați în weekend la mare, în secuime sau în Moldova, unde 3 companii practică un preț inferior celui de 5 lei/l

Casa Albă și Departamentul penttru Comerț, care acordă autorizații pentru astfel de exporturi, au refuzat să comenteze, ca și un purtător de cuvânt al GE. Departamentele Apărării, de Stat, Energiei și Trezoreriei nu au răspuns solicitărilor de comentarii.

De-a lungul anilor, Statele Unite au susținut afacerile companiilor americane în China, pentru dezvoltarea industriei aviației civile.

Guvernul american a oferit licențe care permit companiilor respective să vândă motoare, sisteme de control al zborurilor și alte componente pentru primul avion comercial mare al Chinei, COMAC C919. Avionul cu corp îngust a efectuat deja teste de zbor și este așteptat să intre în serviciu anul viitor.

COMAC este acronimul pentru Commercial Aircraft Corp of China.

Administrația Trump analizează dacă să respingă cea mai recentă solicitare a GE pentru licența necesară vânzării motorului CFM LEAP-1C pentru C919, au spus persoane apropiate situației, chiar dacă GE a primit licențe pentru motoaorele LEAP începând din 2014, ultima în martie 2019.

Motorul CFM LEAP este produs de o companie mixtă între GE și compania franceză Safran Aircraft Engines. Publicația Wall Street Journal a scris la rândul ei, duminică, despre acest subiect.

Safran nu a răspuns imeciat solicitărilor de comentarii, iar oficiali ai guvernului francez nu au putut fi contactați pentru comentarii.

La ședințele din februarie se va discuta și despre sistemele de control al zborurilor. Honeywell International a primit licente pentru exportul acestor sisteme către COMAC pentru C919 timp de aproximativ un deceniu, iar ultima aprobare i-a fost acordată la începutul anului 2020, a spus o persoană apropiată situației.

Sistemul de control al zborului funcționează prin acționarea unor componente mecanice din cabină, cum ar fi flapsurile aripilor.

Un purtător de cuvânt al Honeywell a refuzat să comenteze.

La baza discuțiilor legate de interzicerea exporturilor de componente de avioane în China este dacă aceste livrări vor susține dezvoltarea unui concurent serios pentru Boeing sau vor contribui la dezvoltarea capacității militare a Chinei.

viewscnt
Afla mai multe despre
general electric
china