IHS Automotive: Vânzările de mașini autonome vor ajunge la 21 de milioane de unități în 2035

IHS Automotive: Vânzările de mașini autonome vor ajunge la 21 de milioane de unități în 2035
Andra Oprescu
Andra Oprescu
scris 11 iun 2016

Vânzările anuale de mașini autonome vor ajunge la 21 de milioane de unități până în 2035, iar numărul total al autovehiculelor fără șofer aflate în circulație la nivel mondial va atinge 76 de milioane de unități în următorii 19 ani, arată estimările  IHS Automotive.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

IHS Automotive anticipează că vânzarea mașinilor fără șofer va fi permisă, initial, în Statele Unite. Totuși, odată cu adoptarea acestora la nivel mondial, cele mai multe mașini fără șofer ar urma să fie vândute în China.

“Cei care nu se adaptează schimbării vor fi, din păcate, lăsați în urmă sau, cel puțin, vor fi nevoiți să facă față unei industrii complet diferite”, spune Jeremy Carlson, analist șef la IHS Automotive, citat de MarketWatch.

Mulți producători din domeniul auto, printre care Ford, Toyota sau BMW, investesc în mașinile fără șofer, iar acestora li se alătură și companii de top din domeniul tehnologiei, cum sunt Google sau Uber.

Volkswagen recheamă în service încă 1,1 milioane de mașini cu dispozitive de trucare a emisiilor CITEȘTE ȘI Volkswagen recheamă în service încă 1,1 milioane de mașini cu dispozitive de trucare a emisiilor

Totodată, companii din industria auto își unesc forțele cu cele din tehnologie pentru dezvoltarea autovehiculelor viitorului.

Luna trecută, Google și Fiat Chrysler Automobiles au convenit să colaboreze pentru construcția a 100 de vehicule autonome, în cel mai important acord de până acum între o companie din Silicon Valley și un producător auto.

În martie, General Motors a convenit achiziția Cruise Automation, un startup în domeniul conducerii autonome, din San Francisco.

Tehnologiile care fac posibilă existența mașinilor fără șofer-inteligența artificială, cloud computing și cartografierea computerizată-devin tot mai precise, dar costurile, cadrul legal și problemele de etică fac ca extinderea pe scară largă a acestor automobile să fie întârziată.

Pentru a grăbi introducerea autovehiculelor autonome în circulație Google, Ford, Volvo și companiile de servicii de transport pentru persoane Uber și Lyft au anunțat, în aprilie, că au decis să formeze o alianță care să colaboreze cu autoritățile din SUA în vederea adoptării unei legislații specifice pentru mașinile fără șofer

Pe lângă legislație, un impediment pentru adoptarea mașinilor cu pilot automat ar putea fi șoferii, care nu au încă încredere să utilizeze un automobile complet autonome. Potrivit unui sondaj realizat recent în SUA, majoritatea șoferilor nu ar avea încă încredere să utilizeze un astfel de autovehicul. Sondajul, realizat de organizația non-profit American Automobile Association (AAA) pe un eșantion de aproape 2.000 de persoane, relevă faptul că trei sferturi dintre șoferii din SUA nu au încredere în mașinile autonome.

viewscnt
Afla mai multe despre
ihs automotive
fara sofer
masini autonome
auto
piata auto
google
google car
uber
ford
fiat