În contextul unui scandal care pare să nu se mai termine, Audi plănuiește reduceri de costuri de 10 miliarde euro pentru a finanța dezvoltarea de mașini electrice

În contextul unui scandal care pare să nu se mai termine, Audi plănuiește reduceri de costuri de 10 miliarde euro pentru a finanța dezvoltarea de mașini electrice
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 31 iul 2017

Audi plănuiește să facă economii de circa 10 miliarde de euro pentru a putea finanța tranziția la mașinile electrice, până în 2022, scrie Automotive News, care citează surse apropiate de constructorul premium.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Informația apare în contextul unui scandal care pare să nu se mai termine, legat de motoarele diesel și testele de emisii manipulate cu ajutorul unor softuri. Scandalul are în centru compania VW, în special brandul său de masă, dar s-a extins deja și asupra Audi, care utilizează aceleași motoare și tehnologii. Ultima problemă, cea legată de rechemarea a 22.000 de unități Porsche, echipate cu motoare furnizate de Audi, ar putea să coste compania din Ingolstadt suficient de mult încât să afecteze dezvoltarea vehiculelor electrice.

Planurile companiei prevăd lansarea primul vehicul complet electric în 2018, un SUV botezat e-tron. Asta înseamnă că dezvoltarea acestui model este în plină desfășurare, cu toate costurile corespunzătoare. Al doilea model electric a intrat de asemenea în faza de dezvoltare, având lansarea planificată pentru 2019. Pe de altă parte, conducerea Audi a declarat că dorește să mențină profitabilitate companiei la 8% cel puțin (marjă operațională) astfel că lupta pentru menținerea echilibrului fiscal fără să fie afectată dezvoltarea de modele electrice este vitală.

Toyota a anunțat rezultatele pe primul semestru: locul doi după Renault – Nissan. VW coboară pe locul al treilea la nivel global CITEȘTE ȘI Toyota a anunțat rezultatele pe primul semestru: locul doi după Renault – Nissan. VW coboară pe locul al treilea la nivel global

În acest punct apare discuția despre reducerea costurilor cu până la 10 miliarde de euro, în următorii 5 ani. Sursele citate susțin că liderii companiei se uită la reduceri în special în zona de cercetare și dezvoltare, dar pentru a nu exista un conflict cu dezvoltarea electrică, probabil că sunt vizate cercetările pentru altceva decât noile vehicule electrice. Audi este cunoscută ca o companie cu investiții foarte mari în inovație și cercetare. Tehnologiile de asistență care au condus la vehiculul aproape autonom, luminile LED sunt doar câteva din domeniile pe care Audi le-a finanțat în ultimii 20 de ani, cu rezultate remarcabile. De asemenea, comunicațiile de tip între mașini sau cele cu infrastructura sunt un domeniu în care Audi a cheltuit foarte mulți bani alături de ceilați doi producători premium germani, BMW și Mercedes-Benz.

Potrivit Automotive News, cu sau fără legătură cu planul de dezvoltare, 4 dintre cei 7 executivi de top de la Audi urmează să fie schimbați, decizia fiind luată deja în Consiliul de Administrație al companiei.

Audi AG este o companie deținută integral de Volkswagen AG, care, la rândul ei, este controlată de familiile Porsche și Piech, prin intermediul Porsche Automobile Holding SE (52,2%). 

viewscnt
Afla mai multe despre
audi
scandal emisii