În plină criză, după lupte, VW va crește salariile angajaților și le va da și o primă de 1.000 de euro, de pandemie

În plină criză, după lupte, VW va crește salariile angajaților și le va da și o primă de 1.000 de euro, de pandemie
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 15 apr 2021

Volkswagen a ajuns la un acord cu sindicatele pentru mărirea salariului, după ce în ultimele săptămâni mai multe proteste au fost derulate în uzine auto din Germania.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Angajații VW Group vor primi o creștere de 2,3% a salariilor, începând cu luna ianuarie 2022, conform înțelegerii la care au ajuns reprezentanții constructorului auto și sindicaliștii de la IG Metall, federație din care fac parte și cei din industria auto. Creșterea va fi acordată unui număr de 120.000 de angajați de la șase uzine al companiei și va fi implementată gradual, până în noiembrie 2022.

Cum să reîmprospătezi online aerul și...cifra de afaceri CITEȘTE ȘI Cum să reîmprospătezi online aerul și...cifra de afaceri

Negociatorul șef al VW, Arne Meiswinke, a anunțat acordul spunând că negocierile s-au făcut cu „simțul proporției”: „Face dreptate în contextul particular plin de provocări de când a început pandemia”.

În baza aceluiași acord, angajații vor mai primi și o primă „de pandemie” de 1.000 de euro, precum și un supliment de 150 de euro la contribuțiile de pensii. De asemenea, angajații vor primi o indemnizație lunară de 150 de euro, care va înlocui vechea indemnizație bazată pe performanță.

Armata Selectării Atente a Plasticului (ASAP), program de colectare selectivă a deșeurilor în școli, lansat deja în București, se extinde în Brașov. Obiectiv: implementarea în toate școlile din România până la finalul lui 2025 CITEȘTE ȘI Armata Selectării Atente a Plasticului (ASAP), program de colectare selectivă a deșeurilor în școli, lansat deja în București, se extinde în Brașov. Obiectiv: implementarea în toate școlile din România până la finalul lui 2025

„Negocierea colectivă a fost dominată de criza corona. Prin urmare, era imperativ ca încheierea negocierilor să țină seama de această situație extraordinară. Dorim și trebuie să reconciliem și să asigurăm competitivitatea, forța în transformarea și fidelizarea angajaților noștri. Am reușit să facem acest lucru prin contractul de negociere colectivă", a mai spus Meiswinke.

Uzinele care vor beneficia de aceste creșteri sunt cele din Wolfsburg, uzina principală a grupului, din Brunswick, Hanovra, Salzgitter, Emden și Kassel. De asemenea, angajații VW Financial Services vor primi aceleași drepturi.

EFdeN, cu sprijinul ENGIE, pune România pe harta inovației sustenabile. Prestigioasa competiție de locuințe solare, Solar Decathlon Europe 2023, se va desfășura la București CITEȘTE ȘI EFdeN, cu sprijinul ENGIE, pune România pe harta inovației sustenabile. Prestigioasa competiție de locuințe solare, Solar Decathlon Europe 2023, se va desfășura la București

Noul contract prevede și măsuri pentru noi angajați, respectiv deschiderea a 1400 de locuri de ucenici, în următorii patru ani.

Sindicaliștii au cerut la începutul conflictului de muncă o creștere de 4 procente, în timp ce VW AG a oferi, la startul negocierilor 1,2 procente creștere.

ULTIMA ORĂ Dacia Sandero și Logan, generația III, au primit doar 2 stele la testele EuroNCAP. Declarații oficiale EuroNCAP: „Nu oferă asistență la schimbarea benzii. Arată o ambiție mică, chiar și pentru low-cost”. Dacia: „E la nivelul cerut de clienți” CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Dacia Sandero și Logan, generația III, au primit doar 2 stele la testele EuroNCAP. Declarații oficiale EuroNCAP: „Nu oferă asistență la schimbarea benzii. Arată o ambiție mică, chiar și pentru low-cost”. Dacia: „E la nivelul cerut de clienți”

Volkswagen AG are o situație bună, stabilă, din punct de vedere financiar, chiar dacă în ultmii ani a trecut printr-un scandal uriaș, produs de motoarele diesel care aveau instalate dispozitive de manipulare a testelor. Sumele uriașe plătite, peste 30 miliarde euro, au dezechilibrat compania, însă investițiile masive în propulsia electrică și planurile ambițioase prezentate de noua conducere au menținut grupul pe profit și au generat o creștere masivă a acțiunilor, anul acesta.

Industria auto europeană s-a confruntat în ansamblul ei cu probleme financiare, din cauza regulilor stricte privind emisiile, impuse de Uniunea Europeană, care au generat costuri masive necesare dezvoltării de noi motoare și sisteme de filtrare a emisiilor, dar și pentru dezvoltarea de vehicule propulsate de baterii. Pandemia de coronavirus, care a lovit dur vânzările în 2020, a adâncit criza din industria auto, punând în pericol sute de mii de locuri de muncă din țările europene. În acest context, creșterea de salarii obținută de sidicatele de la VW poate fi considerată un veritabil succes.

viewscnt
Afla mai multe despre
vw crestere salarii
negociere vw sindicate
conflict de munca vw