Lovitură pentru motoarele hibrid: noile teste WLTP au blocat vânzările PHEV în Europa

Lovitură pentru motoarele hibrid: noile teste WLTP au blocat vânzările PHEV în Europa
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 1 oct 2018

Mai multe mărci care vând automobile cu propulsie hibrid plug-in (cu încărcare la priză) au fost nevoite să oprească vânzările pentru aceste modele, deoarece nu se mai încadrează în limitele legale, după noile standarde WLTP.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Cele mai importante mărci de automobile, între care mărcile premium europene, se află într-o situație deloc confortabilă din cauza noilor proceduri de testare WLTP, care încadrează propulsia hibird cu încărcare PHEV în alt tip de testare. Din acest motiv, toate aceste mărci au oprit vânzările până la remedierea situației, dat fiind faptul că emisiile acestor mașini depășesc acum limitele impuse de legislația europeană.

Volkswagen, BMW, Mercedes-Benz și Porsche se numără printre mărcile obligate să oprească vânzările de hibride, care depășesc în acest moment, pe noile proceduri, 50 de grame CO2 pe kilometru, potrivit Automotive News. Practic, noile reglementări stabilesc un test diferit pentru mașinilecare dispun și de un motor electric, cu baterie ce se încarcă și la priză. Iar depășirea pragului de emisii elimină, în unele țări, mașinile de pe listele de vehicule ecologice subvenționate.

VIDEO & FOTO Volvo lansează noul V60 Cross Country, versiunea modernă a primului break off-road CITEȘTE ȘI VIDEO & FOTO Volvo lansează noul V60 Cross Country, versiunea modernă a primului break off-road

Potrivit analiștilor, constructorii vor fi nevoiți să utilizeze baterii mai mari, pentru a putea reveni în zona de consum și emisii care le permite să primească subvenții, cum este cazul Germaniei, unde prima de la stat este de 3.000 de euro. Calculele pe care producătorii le fac implică însă costul unei baterii mai mari, care ar putea depăși subvenția în sine.

Un exemplu din Germania este VW Passat GTE, un automobil cu propulsie hibrid, care în acest moment nu mai este disponibil la vânzare. Reprezentanții companiei au declarat pentru Automotive News că o versiune similară va fi oferită din nou abia anul viitor, în iulie, odată cu face-liftul acestui model. Mai mult, cei de la VW au spus că modelele PHEV se află la coadă pe lista de testare după noile proceduri WLTP, prioritare fiind modelele de volum.

O situație similară este și la Porsche, unde motorizarea plug-in hibrid, care a acoperit 69% din vânzările Panamera de anul acesta, nu mai este vândută momentan.

Una dintre mărcile care au reușit să păstreze emisii reduse pentru modelele PHEV este Mitsubishi, care vinde modelul Outlander, cel mai bine vândut de acest fel din Europa. Nivelul de emisii ale acestuia sunt de numai 46 g/km, potrivit companiei. Modelul dispune acum de o combinație de motoare pe benzină, de 2.4 litri, și electric, cu o baterie de 13,8 kWh, care a crescut de la 12 kWh.

VIDEO & FOTO Volvo lansează noul V60 Cross Country, versiunea modernă a primului break off-road CITEȘTE ȘI VIDEO & FOTO Volvo lansează noul V60 Cross Country, versiunea modernă a primului break off-road

Potrivit Asociației Industriei Auto din Germania (VDA), testele pentru mașinile hibrid plug-in trebuie să se deruleze acum de mai multe ori, cu bateria încărcată și cu bateria descărcată. Emisiile se calculează apoi ca un procent bazat pe distanța parcursă electric și cea parcursă în total.

Motoarele hibrid plug-in sunt considerate de industria auto succesoarele de drept ale motoarelor diesel, având un nivel de consum comparabil, la costuri de achiziție cu foarte puțin mai mari.

viewscnt
Afla mai multe despre
hibrid
motor hibrid plug-in
phev