Autoritățile accelerează lucrările de modernizare a drumului național din Mogoșoaia
Contractul a fost semnat la finalul anului 2023, cu un termen de proiectare și execuție de 12 luni.
Pașii următori
Deschiderea integrală a circulației pe 4 benzi între Centură și Mega Image se va face cu certitudine până la finalul anului, fie pe stratul intermediar de asfalt, fie pe stratul final de uzură, dacă temperaturile vor permite așternerea acestuia.
Tot până atunci:
marea majoritate a bordurilor vor fi montate;
toate trotuarele vor fi aduse la nivel de asfalt sau balast;
toate zonele de șantier vor fi curățate și eliberate, pentru un acces cât mai sigur și facil pentru pietoni și șoferi.
Iluminat și siguranță rutieră
Până la finalul anului va fi pus în funcțiune iluminatul stradal, precum și:

înlocuirea balizelor dintre benzile de circulație cu marcaje rutiere provizorii;
semnalizarea corespunzătoare a gurilor de canal.
Pasajul pietonal subteran
Lucrările vor fi realizate în două etape:
Prima etapă presupune devierea traficului pe lângă gardul parcului, pentru construirea zonei centrale a pasajului și a unui acces. Va fi ultima restricție semnificativă de trafic, cu menținerea permanentă a două benzi de circulație. Ne-am propus să limităm această restricție până cel târziu în luna martie;
A doua etapă se va desfășura fără restricții majore de trafic, rămânând de executat doar accesul subteran dinspre parc.

Pasajul pietonal suprateran de lângă calea ferată
În luna ianuarie vor mai exista câteva zile de restricții punctuale, necesare pentru montarea ultimelor panouri de sticlă. În acest interval, circulația rutieră se va desfășura pe 2 sau 3 benzi, în funcție de etapa lucrărilor. Tot în această perioadă vor fi instalate lifturile și scările care vor asigura conexiunea multimodală între stația de autobuz și cea de tren.
Finalizarea și recepția lucrării sunt programate pentru finalul primăverii, însă, așa cum spuneam mai sus, după luna martie nu vor mai fi restricții problematice care să incomodeze traficul.
În paralel, Consiliul Județean Ilfov a aprobat prelungirea Magistralei 4 către Mogoșoaia și mai are doar un pas de trecut - acceptul Ministerului Transporturilor.
Acordul de asociere cu Primăria Capitalei, cea a Sectorului 1, cu Metrorex și Ministerul Transporturilor, a fost aprobat în ședința extraordinară a CJ Ilfov.
Recent, Consiliul General al Municipiului București a împuternicit Consiliul Local al Sectorului 1 al Municipiului București de a hotărî cu privire la asocierea Sectorului 1 al Municipiului București cu Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, Societatea de Transport cu Metroul București Metrorex S.A. și Consiliul Județean Ilfov, în vederea realizării în comun a proiectului de utilitate publică privind extinderea Magistralei M4 de metrou: Tronsonul Străulești-Mogoșoaia.
Proiectul propune extensia Magistralei 4 de metrou Gara de Nord 2-Străulești. Tronsonul va conecta magistrala de metrou M4 cu magistrala feroviară M 700, la Parc Mogoșoaia. Lungimea estimată este de 2 km și un număr de două stații.
Primăria Sectorului 1 consideră că tronsonul Străulești-Mogoșoaia are un rol vital pentru reducerea traficului rutier și pentru creșterea eficienței transportului public la nivel metropolitan. Implementarea acestui proiect nu mai poate fi amânată, întrucât răspunde unor nevoi urgente de mobilitate ale locuitorilor și este aliniată obiectivelor strategice naționale și europene privind mobilitatea urbană durabilă.
„Nu prea e utilizată această magistrală (Magistrala 4 – n.red.) sau mai degrabă e folosită acolo la Bazilescu până la Basarab. Trenul de Otopeni e arhiplin dimineața, iar metroul ar fi necesar, ar închide bucla asta, de aceea îl considerăm un proiect util, cu atât mai mult cu cât sunt fonduri europene pentru acest proiect”, declara pentru Club Feroviar, la începutul lunii octombrie, primarul Sectorului 1, George Tuță.
















