Luna noiembrie a adus pentru Dacia un volum mai redus al vânzărilor și în Marea Britanie, după ce o situație similară a fost raportată în Franța. Cu un volum de 2.765 de vehicule înmatriculate, Dacia a pierdut din cota de piață (1,93%) și a înregistrat o scădere de 14 procente față de luna similară din 2024, ceea ce arată că ceva s-a întâmplat, relevă analiza Profit.ro.
Diferența de circa 500 de vehicule în minus este rezultatul, cel mai probabil, al reacției pieței la iminentele lansări pentru toată gama nouă de motorizări: motor nou hibrid pe Duster, motorizări 4x4 automate pe Duster și Bigster, facelift pe Sandero și Jogger, inclusiv motor hibrid nou, plus noi motorizări pe Spring, mai puternice.
Era inevitabil ca o bună parte dintre clienți să-și amâne achiziția până la lansarea noilor modele.
Evoluția mărcii din ultimele luni se vede în consecință și pe întreg anul. Dacia are în acest moment o scădere mică, dar care s-ar putea menține până la final de an. Cu un volum total de 28.397 de vehicule înmatriculate, marca românească a vândut cu circa 300 de vehicule mai puțin în intervalul ianuarie – noiembrie, (-1,03%), având o cotă de piață în scădere, la 1,52%.
Pentru Ford Puma, modelul care se fabrică exclusiv în România, vânzările motorizării electrice au contribuit la revenirea sa pe primul loc în vânzări în luna noiembrie, cu 4.859 de unități. Acesta a depășit la mare distanță locul al doilea, Kia Sportage, și locul 3, Nissan Qashqai, care au raportat 3.649 și, respectiv, 3.004 unități.
După cele 11 luni care au trecut din acest an, Ford Puma are deja 50.808 vehicule vândute în Marea Britanie, cu un avans de 5.000 de unități în fața lui Kia Sportage, fiind imposibil să mai piardă această poziție până la final de an.
Marea Britanie cunoaște un avans consistent în acest an pe segmentul electric, cu 26% creștere și o cotă de piață de peste 25%, ca urmare a politicilor de stimulare a achizițiilor de vehicule cu emisii zero, prin intermediul subvențiilor acordate în funcție de veniturile familiilor și prețurile mașinilor.
Restricțiile aplicate la originea componentelor, bateriilor și vehiculelor în ansamblu au favorizat puternic Ford Puma, care este produs în UE și folosește celule de baterii produse în Ungaria și asamblate la Craiova.
În total, au fost înmatriculate 40.000 de vehicule complet electrice în noiembrie, în Marea Britanie, și 426.209 pe întreg anul. Cu toate acestea, există o tendință de încetinire a achiziției de mașini electrice, din cauza anunțului făcut de autorități privind introducerea de impozite pentru aceste mașini, care până acum au fost scutite.
Piața de autoturisme din acest an a ajuns în Marea Britanie, după 11 luni, la 1,8 milioane, cu o creștere de 3,4%.
















