BMW, lider pe piața mașinilor de lux de zece ani, a pierdut teren în ianuarie, sitându-se abia pe poziția a treia în funcție de vânzări, în urma Mercedes-Benz, care a urca pe primul loc, și Audi. Deși o lună în fruntea clasamentului nu garantează păstrarea acestei poziții până la finele anului, Mercedes-Benz a făcut luna trecută un pas important spre atingerea obiectivului de deveni cel mai mare producător de mașini premium la nivel global.
Reprezentanții Mercedes au declarat anterior că vor să depășească BMW până în 2020, fără să sacrifice însă marja de profit.
Anul trecut, Mercedes a depășit Audi, divizia de lux a Volkswagen, pentru prima dată din 2010, în clasamentul celor mai mari producători de automobile de lux din lume, urcând pe poziția a doua.

Vânzările Mercedes-Benz au crescut, în 2015, cu 13,4%, la valoarea record de 1,87 milioane de mașini, în timp ce Audi a înregistrat o creștere de 3,5%, la aproximativ 1,8 milioane de mașini.
BMW a rămas lider de piață pe acest segment, după ce a vândut 1,9 milioane de automobile, cu 5,2% mai multe decât în 2014, aceasta fiind cea mai lentă creștere anuală înregistrată de producătorul german din 2009.