Care ar putea fi cauza pentru care Dacia reușește să domine vânzările în Valonia, regiunea sudică a Belgiei, în timp ce în nord și în zona Bruxelles nu? Explicațiile au și un secret comercial care este tot în favoarea Dacia.
Dacia Sandero este cel mai vândut automobil din Valonia, regiunea sudică a Belgiei, cunoscută și pentru faptul că vorbește limba franceză. Duster este al treilea cel mai vândut în această regiune. Aici, presa din Franța, obiceiurile și mentalitățile franceze sunt foarte prezente, iar aceste detalii pot explica parțial succesul de care se bucură marca Dacia, cu cele două modele.
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Specialiștii spun că sudul este marcat inclusiv de o preocupare mai redusă pentru lux și obiecte scumpe, în timp ce Flandra are puternice influențe germane, având și venituri mai mari. Între cele două, Bruxelles, care se bucură de asemenea de nivelul de trai al capitalei Uniunii Europene, are aceleași preferințe pentru mărcile auto occidentale.
Potrivit cifrelor privind înmatriculările din Belgia, analizate de Profit.ro, Dacia a înmatriculat în această țară, în primele șapte luni ale acestui an, 15.819 autovehicule, ceea ce reprezintă o cotă de piață de 5,35%. Dacia ocupă în acest moment locul 7 în clasamentul celor mai vândute mărci din Belgia, o țară în care BMW, VW și Audi acoperă împreună aproape 30% din piața de automobile noi. Situația este însă diferită, dacă ne uităm pe cifrele defalcate pe regiuni.
În Valonia, Dacia Sandero a înmatriculat 4.348 de unități în primul semestru al acestui an, conform statisticilor belgiene, cu acest volum detașându-se categoric în liderul pieței din regiune. Pe locul al doilea este Citroen C3, la o distanță foarte mare (2.051 unități), iar pe locul al treilea se află Duster, cu 1.872 unități înmatriculate. Top 5 este completat de Toyota Yaris și Renault Clio. Sandero este lider al pieței în Valonia începând din 2021, în fiecare an.
În Flandra, cel mai vândut automobil în același interval a fost BMW X1, cel mai mic SUV al germanilor, care a înregistrat 6.432 de unități. Volumul mai mare este explicat prin populația mai numeroasă din regiunea nordică, unde trăiesc peste 6 milioane de persoane, față de numai 4 milioane în Valonia. Pe locul al doilea în Flandra s-a situat în primul trimestru Tesla Model Y, urmat de XC40.
CITEȘTE ȘI FOTO Ford Bronco Sport primește noi echipamente off-roadÎn regiunea Bruxelles, tot BMW X1 a fost cel mai vândut automobil (1.294 unități), iar locurile doi și trei au fost ocupate de Volvo XC40 și Audi Q4. În clasamentul primelor cinci mașini nu există Tesla.
Sandero se află doar pe locul 8 în Flandra, cu 3.312 unități vândute în primele șase luni și doar pe locul 18 în regiunea Bruxelles, cu 396 unități.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Dacia Bigster, cel mai mare și mai scump model al mărcii românești construit vreodată: Primele estimări de preț. Când va fi premiera și când începe producțiaSecretul acestor diferențe majore este însă tot în favoarea mărcii Dacia. Pentru că Sandero este cel mai vândut automobil și în Flandra sau Bruxelles, dacă luăm în calcul doar cumpărătorii privați. În schimb, mașinile Dacia nu sunt preferate de companii, deoarece marca nu oferă discounturi specifice achiziției de flote, pentru simplul motiv că politica de prețuri nu permite acest lucru.
Din cauza numărului mare de companii cu sediul în nord și în Bruxelles, aici vânzările de mașini cumpărate de persoane juridice domină pur și simplu înmatriculările.
Specialiștii susțin că legăturile puternice ale mașinilor Dacia cu Renault și cu Franța sunt cele mai importante motive pentru care valonii preferă Sandero sau Duster, însă atitudinea pe care locuitorii regiunii din sud o au față de valorile sociale contează, pentru că nu pun preț atât de mult precum cei din nord pe afișarea luxului.