Renault și Nissan, tot mai aproape de crearea unui holding, după modelul Porsche - VW

Renault și Nissan, tot mai aproape de crearea unui holding, după modelul Porsche - VW
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 6 iul 2018

Renault și Nissan și-au intensificat în ultima perioadă acțiunile de formare a unei noi structuri, care să înlocuiască actuala Alianță. Ultimele informații apărute demonstrează că este tot mai aproape apariția celei mai mari entități din industria auto globală.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Informațiile privind un termen de doi ani, pentru a găsi soluția unei fuziuni dintre Renault și Nissan, au atras din nou atenția publicului asupra unui proces care durează deja de ceva timp. Apariția informațiilor nu este întâmplătoare, iar efectul pe burse arată că investitorii așteptau noutăți. Potrivit datelor publicate pe surse de Automotive News și Bloomberg, cele două companii și-au acordat aproximativ doi ani pentru a ajunge la o concluzie privind o posibilă fuziune, așa cum o numesc specialiștii, în pofida faptului că au existat dezmințiri de ambele părți privind o preluare.

Ceea ce se conturează însă este foarte posibil să semene cu ceea ce a făcut Porsche cu Volkswagen, în urmă cu 6 - 7 ani. Atunci, fuziunea dintre Porsche și VW a avut la bază crearea unui holding, în care acționarii să se regăsească, iar holdingul să devină acținar al VAG. Situația nu este identică, dar sistemul ar putea fi folosit din nou, mai ales că s-a dovedit a fi de succes.

Renault Gorup și Nissan Motor caută soluții privind o apropiere din punct de vedere juridic, una mai profundă decât actuala relație parafată de existența Alianței Renault - Nissan Mitsubishi și decât schimbul de acțiuni dintre cele trei companii. În mod logic, este căutat un mecanism care să îmbunătățească parteneriatul dintre cele două (trei, cu tot cu Mitsubishi), care astăzi se limitează la strategii comune și proiecte care generează reduceri de costuri.

Carlos Ghosn a avertizat deja membrii Guvernului Franței că actuala Alianță este fragilă și că ar trebui căutată o soluție ireversibilă pentru legătura dintre Renault și Nissan. Pe de altă parte, reprezentanții Nissan au încercat în repetate rânduri să-și asigure acționarii că marca nu-și va pierde niciodată independența. Însuși Carlos Ghosn a declarat într-un interviu că Renault nu va putea niciodată să preia ostil controlul Nissan, chiar dacă unii se tem de acest lucru.

În acest moment, artizanul acestei Alianțe și cel care coordonează strategia de fuziune, Carlos Ghosn, a primit un nou mandat de CEO și președinte Renault, împreună cu pozițiile de președinte Nissan și Mitsubishi, astfel că are la dispoziție 4 ani, până în 2022, pentru a finaliza acest proces. Cu toate acestea, termenul pe care cele două companii l-au decis este 2020, asta probabil și prin prisma declarațiilor făcute de Ghosn, potrivit cărora nu-l va prinde finalul mandatului în poziția de șef al Renault.

Renault și Nissan și-au acordat doi ani pentru a decide o posibilă fuziune sau un mecanism alternativ CITEȘTE ȘI Renault și Nissan și-au acordat doi ani pentru a decide o posibilă fuziune sau un mecanism alternativ

Cea mai probabilă soluție, despre care sursele vorbesc în acest moment, ar fi crearea unui holding, care să înlocuiască actuala alianță. În acest fel, fiecare companie își va menține independența și specificul, dar va exista o structură deasupra companiilor, în care se vor regăsi acționarii actuali. Scopul final ar fi crearea unei entități care să fie listată la bursele globale, în locul actualelor companii. Propunerea inițială a lui Ghosn, de stabilire a unui sediu unic, în Olanda, așa cum este acum Alianța, a fost refuzată de francezi, care au cerut sediu în Franța, pentru orice structură care include Renault. S-a ajuns, fără ca aceasta să fie o informație oficială, la varaianta a două sedii, în Paris și Tokyo.

Structura din prezent este una de parteneriat avansat, cu o distribuție a acțiunilor diferită, respectiv Renault deține 43,4% din Nissan, în timp ce Nissan deține 15% din Renault, dar fără drept de vot. La rândul ei, Nissan controlează 34% din Mitsubishi.

Renault și Nissan, tot mai aproape de crearea unui holding, după modelul Porsche - VW

În 2010, membrii Alianței au stabilit un parteneriat strategic și cu Daimler AG, cu care a făcut un schimb de acțiuni și a demarat proiecte comune. Astfel, Daimler deține pachete de 3,1% atât în Renault cât și în Nissan, în timp ce companile Alianței dețin fiecare câte 1,55% în Daimler.

Alianța Renault - Nissan - Mitubishi este, de fapt, o companie cu sediul în Olanda, în care Renault și Nissan dețin părți egale și care coordonează parteneriatul și sinergiile dintre cele două (plus Mitsubishi).

viewscnt
Afla mai multe despre
renault
nissan
alianța renault - nissan
mitsubishi
daimler
carlos ghosn