Revenire a vânzărilor Dacia în Germania, după o lună dezastruoasă

Revenire a vânzărilor Dacia în Germania, după o lună dezastruoasă
scris 13 dec 2019

Dacia a recuperat în luna noiembrie scăderea înregistrată cu o lună înainte. Potrivit datelor KBA, autoritatea pentru transporturi din Germania, marca românească a avut o creștere de aproape 20%.

Dacia a reușit să compenseze, luna trecută, scăderea din octombrie, cu un volum de 5.343 de autoturisme înmatriculate în Germania, cu 19% mai multe față de noiembrie 2018 și cu aproape 2.500 de autoturisme în plus față de luna trecută. În acest context, putem deduce că fluctuațiile din ultimele două luni au fost produse de ritmul de livrare și, eventual, de intrarea în vigoare a normelor Euro 6d-TEMP.  Cota de piață a mărcii Dacia, în Germania, în noiembrie, a fost de 1,8%, mai aproape de valoarea de 2,2% obținută pe întreg anul. În octombrie, Dacia reușise să înmatriculeze numai 2.889 autoturisme, cu 20% mai puține decât în anul anterior, cu o cotă de piață de numai 1%.

Pe primele 11 luni care au trecut din acest an, Dacia a înmatriculat 71.891 autoturisme, cu 7,5% mai multe decât anul trecut, asta însemnând că marca românească de automobile va îregistra, la sfârșitul acestui an, un nou record pentru cea mai mare piața de automobile din Europa, totodată și cea mai mare piață a Dacia.

Dacia lansează propriul model electric, la 15.000 de euro, fără subvenții CITEȘTE ȘI Dacia lansează propriul model electric, la 15.000 de euro, fără subvenții

Piața auto din Germania s-a ridicat la 299.127 de autoturisme înmatriculate, cu aproape 10% mai mult față de anul trecut. Pe întreg anul (11 luni), au fost înmatriculate 3,3 milioane de autoturisme noi, cu aproape 4% mai multe decât anul trecut, un rezultat nesperat pentru industria auto, care în prim parte a anului dădea semne de scădere.

Cea mai puternică revenire a fost, în noiembrie, cea a Volkswagen, cu peste 27% creștere față de anul trecut, când era resimțită introducerea WLTP. VW rămâne și cea mai vândută marcă din Germania, cu 62.642 de unități, fiind urmată de Mercedes, 32.690, și BMW, 24.874 unități. Dintre mărcile cu scăderi, cele mai importante sunt Skoda, Opel și Toyota. După 11 luni, jumătate din brandurile de pe piață înregistrează scăderi, însă este vorba în special despre mărcile cu volume mici. Singurele două mărci de volum care au un declin, în 2019, în Germania, sunt Opel și Renault.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
dacia germania
inmatriculari dacia
piata auto
vanzari masini germania