Rezultate bune pentru SUV-urile românești: Dacia Duster a coborât pe locul șase în Europa, dar își menține vânzările bune. Ford EcoSport a depășit Vitara și Q2 și urcă în clasament

Rezultate bune pentru SUV-urile românești: Dacia Duster a coborât pe locul șase în Europa, dar își menține vânzările bune. Ford EcoSport a depășit Vitara și Q2 și urcă în clasament
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 5 mai 2018

Statistica privind vânzările europene în primul trimestru realizată de Jato Dynamics aduce schimbări pentru modelele românești. Dacia Duster nu mai este cel mai vândut SUV de clasă B din Europa și iese din primele 25 de modele, dar rămâne în top. Ford EcoSport crește în vânzări, odată cu lansarea pe piețele europene.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Dacia Duster a ocupat doar temporar prima poziție în clasamentul SUV-urilor de clasă B, dar ar putea reveni pe acest loc oricând, dat fiind faptul că vânzările sale au urcat cu 31% față de anul trecut. Deocamdată, singurul model Dacia care rămâne ancorat între cele mai vândute mașini din Europa este Sandero, care reușește vânzări foarte bune datorită versiunii Stepway.

Sandero a fost vândut în 20.503 exemplare, potrivit datelor colectate de cei de la Jato, cu o creștere de 7 procente. Revenind la Duster, acesta este în acest moment pe locul 6 între cele mai vândute SUV-uri din UE și pe locul al treilea în segmentul B. A fost depășit de Renault Captur, care redevine astfel liderul segmentului SUV-urilor de mici dimensiuni, și de Peugeot 2008, la fel de popular printre clienții europeni.

Dacia Duster a fost produs, în primele trei luni din acest an în 53.902 unități, din care 18.656 au fost fabricate în luna martie. Uzina Dacia din Argeș este singurul loc în care modelul este produs pentru piața europeană. Sandero, în schimb, este produs și în Maroc, doar 5.088 de exemplare din cele peste 20.000 vândute în martie fiind fabricate la Mioveni.

Celălalt SUV fabricat în România, Ford EcoSport, are și el un debut foarte bun în acest prim trimestru al anului, odată cu lansarea pe tot mai multe piețe. A avut o creștere de 29% față de anul trecut, când se vindea versiunea veche, produsă în India. Datele Jato arată că EcoSport, care este fabricat deja în aproape 14.000 de unități lunar, la Craiova, a depășit modele populare, precum Suzuki Vitara, Audi Q2 sau Nissan Juke, apropiindu-se de partea superioară a clasamentului, unde se regăsește Duster.

EXCLUSIV Top 30 autoturisme: Schimbări pe piața din România, unele modele pierd clienți, niciun autovehicul premium nu mai prinde clasamentul. Care sunt cele mai înmatriculate mașini după dispariția taxei auto CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Top 30 autoturisme: Schimbări pe piața din România, unele modele pierd clienți, niciun autovehicul premium nu mai prinde clasamentul. Care sunt cele mai înmatriculate mașini după dispariția taxei auto

Cel mai vândut model din Europa a fost, în martie, VW Golf, care își menține poziția de lider cu o creștere foarte bună, peste 16 procente față de anul trecut. Principalii comnpetitori, Ford Fiesta și Renault Clio, au pierdut clienți față de anul trecut, din cauza scăderilor pe piețele importante, Marea Britanie și Germania. Cel mai vândut SUV din Europa a fost, luna trecută, Nissan Qashqai.

Cele mai vândute modele premium, după cum arată statisticile, au fost Mercedes Benz C Class și A Class, fiind urmate de Audi A3.

Rezultate bune pentru SUV-urile românești: Dacia Duster a coborât pe locul șase în Europa, dar își menține vânzările bune. Ford EcoSport a depășit Vitara și Q2 și urcă în clasament

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia
duster
inmatriculari