Ford a înregistrat anul trecut la Craiova cel mai bun rezultat din ultimii 10 ani, cu un profit net de 95,4 milioane lei și afaceri de peste 4,8 miliarde lei, după ce în anul precedent avusese un câștig de 29 milioane lei și o cifră de afaceri de 3,7 miliarde lei.
Din 2008, producătorul auto a înregistrat profit doar începând cu 2013, dar nu mai mult de 81,5 milioane lei (în 2015), în timp ce cifra de afaceri nu mai trecuse de 4,8 miliarde lei din 2013.
Ford a anunțat recent că va lansa în producție, la Craiova, un al doilea model, cu o investiție suplimentară de 200 de milioane de euro. Noul model se va adăuga producției actualei generații a SUV-ului de clasă mică Ford EcoSport și motorului 1.0 EcoBoost, informația fiind anunțată recent pentru prima dată oficial și confirmând astfel informațiile avansate anterior de Profit.ro.
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Deși nu au fost oferite informații despre noul model ce va fi produs la Craiova, surse apropiate de Ford Craiova au declarat pentru Profit.ro că ar putea fi vorba despre un crossover de mici dimensiuni, care să folosească platforma de segment B a mărcii, cea pe care este construit acum EcoSport. Modelul ar putea completa gama de SUV-uri Ford, în zona inferioară, acolo unde există câteva modele cu vânzări foarte bune în Europa, cum este Renault Captur.
Șeful Ford România, Atila Szabo, a declarat de altfel pentru Profit.ro că un crossover precum Renault Captur, fără 4x4, de mici dimensiuni, ar fi un plus dacă ar exista în gama mărcii Ford.
Astfel, conform anunțului oficial, Ford va investi alte 200 de milioane de euro la Craiova, ridicând investiția totală la peste 1,5 miliarde euro, și va adăuga un număr de 1.500 de locuri de muncă necesare pentru fabricarea noului model.
„Această nouă investiție confirmă continuarea evoluției gamei noastre de modele interesante produse în Europa și subliniază totodată transformarea complexului de producție de la Craiova” spune Steven Armstrong, președinte și CEO Ford Europa, Orientul Mijlociu și Africa.
Pentru a putea introduce noul model în fabricație, uzina din Craiova va primi un al treilea schimb, astfel că numărul de angajați din uzină va ajunge la 5.900 persoane.
Ford produce în acest moment la Craiova SUV-ul EcoSport, care a luat locul, începând de anul trecut, monovolumului B-Max, retras din oferta Ford. Producția lui EcoSport a urcat treptat, până la peste 13.000 de exemplare în luna martie, cu o scădere de circa 30% a ritmului în aprilie, la aproape 10.000 de exemplare, în special din cauza numărului redus de zile lucrătoare.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Dacia pregătește schimbarea motoarelor pe benzină: „Suntem într-o perioadă de tranziție”. Dealerii mărcii din alte țări nu mai primesc comenzi pentru 1.2 TCeFord aniversează 10 ani de la momentul semnării contractului de achiziție a acțiunilor pe care statul român le deținea la Automobile Craiova. Compania americană se obliga la acel moment să investească 675 milioane de euro și să ajungă la o producție de 300.000 de automobile anual. Prima prevedere a fost depășită între timp, investițiile făcute de Ford ridicându-se la circa 1,2 miliarde euro, însă producția nu a ajuns niciodată la volumul la care se obligase Ford în 2008.
Uzina din Craiova, în care au fost fabricate automobile Oltcit, cu licență Citroen, apoi automobile Daewoo, dezvoltate cu sprijinul General Motors, a început perioada Ford cu producția modelului Transit Connect, o utilitară ușoară, care a avut ca scop mai degrabă pregătirea angajaților și a liniilor pentru următorul model, B-Max. În uzina de motoare, parte a fabricii din Craiova, a intrat apoi în fabricație motorul 1.0 EcoBoost, un motor premiat care a fost exportat către aproape toate uzinele Ford din lume.
Ford B-Max a început să fie produs în 2012, însă destinul său a fost unul lipsit de șansă. Apărut într-un moment în care criza economică determinase scăderea vânzărilor de automobile la nivel european și global, el a făcut parte dintr-un segment pe cale de dispariție, astfel că anul trecut a fost scos din producție, pentru a-i lăsa loc lui EcoSport, un SUV subcompact, produs anterior în India.
În acest moment, uzina din Craiova are 4.492 de angajați, cu 900 mai mulți decât în 2008, la momentul cumpărării.