România renunță la mașinile diesel mai rapid decât restul Europei. Înmatriculările de vehicule electrificate, avans de 150%

România renunță la mașinile diesel mai rapid decât restul Europei. Înmatriculările de vehicule electrificate, avans de 150%
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 7 feb 2020

România a înmatriculat 1.506 automobile cu propulsie electrică sau hibridă, în 2019, potrivit datelor ACEA, care centralizează situația din Europa. România raportează în continuare mașinile  plug-in hibrid la grămadă cu cele electrice.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

România se află pe un loc destul de mic în Europa, din punct de vedere al mașinilor electrificate, în comparație cu alte state europene, ținând cont de faptul că are cea mai mare subvenție din UE acordată mașinilor electrice și de numărul de locuitori. Cu toate acestea, înmatriculările de vehicule electrice și hibride cu încărcare la priză din țară s-au ridicat în 2019 la 1.506 unități, o creștere masivă, cu 149% față de 2018, o evoluție semnificativă. Din păcate, nu știm exact câte dintre acestea sunt exclusiv electrice și câte au motor cu combustie și motor electric.

În același timp, 7.467 de vehicule hibride au fost înmatriculate în 2019, în România, ceea ce ridică la aproape 9.000 numărul de vehicule ecologice, să le spunem. Numărul hibridelor s-a dublat, față de 2018, de la 3.845 unități.

În ceea ce privește numărul de autoturisme propulsate de motoare cu benzină, acestea au crescut cu 50% față de anul anterior, la 107.755 de unități, ceea ce reprezintă 66,7% din totalul pieței auto. În același timp, numărul autoturismelor echipate cu motoare diesel a scăzut cu 18,5%, la 43.363 unități, ocupând acum doar 26,8% din piață. Scăderea achiziției de mașini diesel este cu atât mai importantă cu cât ea depășește media din UE (-14%), și asta în timp ce alte piețe cunosc o revenire a acestui tip de motor: Germania, cea mai mare piață auto din UE, a înregistrat anul trecut o creștere de aproape 4 procente a motoarelor diesel.

Alertă meteo – Drumuri blocate, copaci căzuți, camioane care nu mai pot înainta, trenuri de persoane blocate CITEȘTE ȘI Alertă meteo – Drumuri blocate, copaci căzuți, camioane care nu mai pot înainta, trenuri de persoane blocate

În total, în UE au fost înmatriculate 465.026 autoturisme electrificate, cu 53,5% mai multe ca în 2018. Dinter acestea, 290.923 au fost complet electrice, aproape o dublare a numărului lor, față de 150.149 în anul anterior. Cele mai multe mașini exclusiv electrice au fost înmatriculate în Olanda, aproape 68.000, urmată de Germania, cu 63.500 autoturisme, care a reușit astfel să depășească Norvegia (60.345). Și Franța poate fi considerată o forță din acest punct de vedere, cu 43.000 de autoturisme electrice înregistrate anul trecut.

Alte vehicule cu propulsie alternativă (gaz natural, GPL și bioetanol) au însumat 255.959 unități anul trecut, un număr deloc neglijabil, acestea având un avans de 11 procente față de 2018.

La nivelul întregii Uniuni Europene, procentul de mașini electrificate a fost de 3,1%, în timp ce benzina a reprezentat 58,9% din piață, iar dieselul, 30,5%.

România renunță la mașinile diesel mai rapid decât restul Europei. Înmatriculările de vehicule electrificate, avans de 150%

viewscnt
Afla mai multe despre
inmatriculari masini electrice
masini hibrid
piata auto romania
inmatriculari romania