După succesul înregistrat pe piața din Franța, Dacia are parte și de o veste proastă, din Spania, una dintre cele mai mari piețe din UE, a patra ca mărime pentru marca românească.
Dacia a înregistrat o scădere de 34,1% a înmatricuărilor, în luna februarie, cu un volum de 1815 autoturisme, pe o piață aflată în continuare în scădere, din cauza pandemiei de coronavirus și a măsurilor impuse de autorități. Reprezentanții companiilor auto spaniole spun că traficul prin showroom-urile auto a scăzut cu 50% față de perioada anterioară pandemiei.
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Înmatriculările de autoturisme din Spania au coborât cu 38,4% luna trecută, la numai 58.279 de unități, față de aproape 100.000 câte erau înregistrate în urmă cu un an. Extrem de puține mărci au rezultate pozitive, între care Tesla, care are totuși un volum infim de vehicule vândute (164), Maserati (11 unități), Ferrari (7 unități). Marca locală SEAT are deja o scădere mult peste media pieței, fiind afectată și de impactul crizei semiconductorilor, care au determinat opriri ale producției în februarie.
După două luni, Dacia înregistrează numai 4.189 de autoturisme înmatriculate, un declin de aproximativ 1.500 de autoturisme comparativ cu anul trecut, respectiv 37,4%. Piața auto spaniolă și-a accentuat declinul, după două luni, la 44,6%, cu doar 100.242 exemplare înmatriculate.
CITEȘTE ȘI Dacia, o nouă lună cu creștere importantă pe piața franceză, aflată în continuare în declinPotrivit datelor asociației constructorilor de automobile din Spania, Dacia a înregistrat o problemă în cazul modelului Logan, care a trecut la o nouă generație dar nu a început, porbabil, să fie livrat. Logan a înmatriculat doar 9 exemplare, o valoare infimă față de volumele anterioare. În același timp, Sandero, cu un volum de 1074 unități, nu s-a mai clasat nici măcar în primele 10 cele mai vândute mașini din Spania, în februarie. După 2 luni, Dacia Sandero este a treia cea mai vândută mașină din Spania, cu 2.505 unități, grație rezultatului bun din ianuarie (locul 2, după SEAT Leon, 1431 exemplare).
Piața spaniolă este una foarte importantă pentru Dacia, fiind singura din vestul UE în care este disponibil modelul Logan și, în același timp, singura dintre cele 5 mari piețe europene în care acest model este vândut. În același timp, Dacia mizează foarte mult pe această piață în succesul noii generații Sandero/Sandero Stepway. Anul trecut, generația anterioară a acestui model a reușit să fie cel mai vândut automobil din Spania, depășind modelul local SEAT Leon.