Start amânat pentru VW ID.3: livrările vor începe în septembrie, fără softul integral, dar clienții „cu răbdare” vor mai aștepta

Start amânat pentru VW ID.3: livrările vor începe în septembrie, fără softul integral, dar clienții „cu răbdare” vor mai aștepta
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 14 iun 2020

După ce anunțase în primăvara acestui an că modelul ID.3 va fi introdus pe piață în luna iunie, acum Volkswagen schimbă planurile și spune că livrările acestui model vor începe în septembrie, deși toată lumea aștepta sosirea mașinii pe piață. Șefii VW au decis să apeleze la o soluție de compromis, fie să livreze mașina fără toate softurile, fie să o livreze cu întârziere.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Anunțul privind livrările ID.3 în septembrie a venit la doar câteva zile după schimbarea CEO-ului, Herbert Diess, cel care ocupă și funcția de CEO al grupului, fiind înlocuit de COO-ul mărcii, Ralf Brandstatter. Volkswagen spune că „programul final al startului familiei ID de la Volkswagen a fost stabilit: comenzile ferme reprezentând 30.000 de automobile din seria limitată 1st Edition pot fi făcute începând cu 17 iunie în cele mai multe din țările europene”. Dar livrările nu vor începe în același moment, ci la începutul lunii septembrie. Practic, Volkswagen își menține termenul de 17 iunie doar pentru plasarea comenzilor, însă livrările s-au decalat peste vară. Cele 30.000 de mașini au fost rezervate încă de anul trecut, dar pentru a deveni comenzi ferme clienții trebuie să le confirme.

La prețul de 40.000 de euro, cât va costa cel mai ieftin ID.3, VW va avea de încasat pentru ele 1,2 miliarde euro. Numai că mașina a avut o serie de probleme din cauza software-ului instalat la bord. Mult prea sofisticată pentru ceea ce construiește astăzi industria auto, ID.3 s-a lovit de obstacole mari, atunci când a trebuit să-și pună laolaltă softuri create de parteneri furnizori, coordonate de un server creat de Continental. Dificultățile au determinat ca mii de mașini să fie produse fizic, dar fără software-ul necesar funcționării.

În ultima perioadă, atât acționarii, cât și sindicatele au pus presiune pe conducerea executivă, potrivit informațiilor din interior, pentru ca epopeea lansării ID.3 să se încheie cât mai repede într-un mod fericit. Noul CEO, care își va lua în primire jobul abia la 1 iulie, a primit misiune de la consiliul de administrație să rezolve problema livrărilor. Soluția aleasă este una simplă: mașinile nu vor primi toate softurile la livrare. Practic, după cum explică VW în comunicatul transmis presei, clienții vor avea două opțiuni. Dacă vor livrare în septembrie, ei vor primi un card de membru într-un club, Mover Club. Calitatea de membru le va da dreptul să beneficieze de un update al softului cu două noi funcții „extraordinare”, la începutul lui 2021. Asta înseamnă că problemele nu s-au rezolvat în totalitate. Este vorba despre App Connect și o setare a head-up display-ului, care se instalează ulterior. Cealaltă categorie de cumpărători vor fi cei care nu vor livrarea mașinii acum, ci vor fi dispuși să aștepte „o dată de livrare din trimestrul patru 2020”. Aceștia vor primi odată cu cheile mașina cu toate aplicațiile și softurile instalate, spun cei de la VW.

TABEL Înmatriculările de autoturisme din România au crescut în mai, comparativ cu aprilie, dar sunt mult sub nivelul de anul trecut CITEȘTE ȘI TABEL Înmatriculările de autoturisme din România au crescut în mai, comparativ cu aprilie, dar sunt mult sub nivelul de anul trecut

Se pare că înființarea acestui club a fost soluția prin care constructorul german a rezolvat parțial problema mașinilor incomplete, respectiv cu probleme de soft, dar și de a liniști spiritele încărcate din cauza întârzierilor. Clienții care nu au făcut precomenzi pentru modelul ID.3 vor avea posibilitatea să o facă după 4 săptămâni de la startul comenzilor pentru pre-bookers.

VW reamintește faptul că ID.3 va avea o beterie de 58 kWh, cu o putere de 150 kW și un cuplu maxim de 310 Nm. Clienții vor primi la achiziție și un credit de încărcare de un an, valabil în mai multe configurații.

Prețul de bază pentru ID.3 va fi sub 40.000 de euro și va avea o serie de echipamente standard de ultimă generație. Versiunea superioară, Plus, va costa 46.000 de euro, iar echipamentele vor fi din ceva mai multe, inclusiv un sistem keyless de acces și pornire avansat. Versiunea de top, Max, va costa 50.000 euro, și va dispune de un head-up display cu realitate augmentată, acoperiș panoramic și o serie de tehnologii de asistență.

viewscnt
Afla mai multe despre
vw id.3
probleme software id.3
continental romania
continental id.3