Stellantis investește peste 100 de milioane de dolari în producția de litiu

Stellantis investește peste 100 de milioane de dolari în producția de litiu
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 21 aug 2023

Stellantis a decis să majoreze achiziția asumată dintr-un proiect de producție de litiu cu emisii reduse, în California, SUA, care să conducă la creșterea de livrări de materie primă necesară bateriilor.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Un nou acord semnat de Stellantis cu CTR (Controlled Thermal Resources Holdings Inc.), va ridica suma asumată de constructorul auto cu încă 100 de milioane de dolari, cu scopul declarat de majorare a volumului de litiu livrat. CTR este o companie specializată în producția de minerale critice, de litiu pentru baterii și de energie regenerabilă, cu o serie de proiecte avansate derulate în Statele Unite.

Cum a ajuns o companie auto din Vietnam să valoreze mai mult decât Ford, Volkswagen sau General Motors CITEȘTE ȘI Cum a ajuns o companie auto din Vietnam să valoreze mai mult decât Ford, Volkswagen sau General Motors

Stellantis semnase în urmă cu un an un prim acord cu CTR pe 10 ani, pentru livrarea a 25.000 de tone de litiu. Proiectul care a atras parteneriatul cu Stellantis se numește Hell’s Kitchen, fiind cel mai mare proiect geotermal din lume, având o capacitate totală de 300.000 de tone pe an, în echivalent carbonat de litiu.

Noul acord semnat de cele două companii prevede o creștere a aprovizionării inițiale a uzinelor Stellantis, de la 25.000 de tone, la 65.000 de tone de hidroxid de litiu monohidrat pe an, ce va fi folosit la fabricarea bateriilor vehiculelor electrice.

Compania americană utilizează soluții de inginerie modulară care permit producția cu impact limitat asupra mediului și o amprentă redusă de carbon. Litiul furnizat de CTR va permite Stellantis să se încadreze în condițiile impuse de legea pentru reducerea inflației (IRA), care oferă subvenții vehiculelor electrice.

Stellantis are nevoie în continuare de materii prime și baterii pentru a-și putea atinge ținta de electrificare, respectiv o gamă complet electrică în Europa și una cu 50% modele electrice în SUA, din 2030.

Dacia Sandero revine pe primul loc în Europa, după ce vânzările Tesla Model Y s-au prăbușit CITEȘTE ȘI Dacia Sandero revine pe primul loc în Europa, după ce vânzările Tesla Model Y s-au prăbușit

„Strategia noastră de decarbonizare lider în industrie folosește producția cu emisii scăzute și aprovizionarea durabilă ca elemente de bază în fabricarea vehiculelor noastre electrice”, a declarat Carlos Tavares, CEO Stellantis. „Acest acord cu CTR reprezintă un pas major înainte în angajamentul nostru față de clienții noștri și planeta noastră, precum și dorința noastră de a oferi soluții de mobilitate curate, sigure și accesibile în America de Nord. »

Stellantis are în curs de derulare construcția a șase fabrici de baterii în Europa și America de Nord, capacitatea totală a acestora urmând să fie de aproximativ 400 GWh. Acestea vor primi litiu de la proiectul CTR începând din 2027.

viewscnt
Afla mai multe despre
stellantis
productie baterii
productie litiu