STUDIU Dintre mașinile cu daune, 12% au avut o valoare a reparațiilor de peste 15.000 euro. Metodele prin care vânzătorii pot păcăli cumpărătorii

STUDIU Dintre mașinile cu daune, 12% au avut o valoare a reparațiilor de peste 15.000 euro. Metodele prin care vânzătorii pot păcăli cumpărătorii
scris 21 mar 2018

Dintre mașinile care au avut daune, 12% din mașini au înregistrat valori de reparație a tuturor incidentelor de peste 15.000 euro, avarii majore și chiar daune totale, potrivit unui studiu publicat miercuri de platforma Inspectorauto.ro.

Vânzătorii pot păcăli cumpărătorii de mașini second-hand nu doar prin manipularea kilometrajului, ci și prin readucerea pe stradă a unor autoturisme cu daune majore, unele declarate daună totală, deși sunt aproape noi, au carte service și kilometri puțini și reali, potrivit studiului. Din statisticile InspectorAuto.ro, reiese că 67% dintre mașinile pentru care s-a verificat istoricul de daune anul acesta au avut cel puțin un incident, scrie News.ro

”Dintre mașinile cu daune, 36% au avut valori de reparație a tuturor incidentelor cumulate de până în 2.200 euro, avarii nu foarte grave, 79% din mașini au avut valori de reparație a tuturor incidentelor de până în 10.000 euro, avarii medii spre mari și 12% din mașini au avut valori de reparație a tuturor incidentelor de peste 15.000 euro, avarii majore și chiar daune totale”, se arată în studiu.

FOTO Dacia Duster a umilit 5 SUV-uri concurente, între care Renault Koleos, Nissan Qashqai și Jepp Compass, pe o pistă de schi CITEȘTE ȘI FOTO Dacia Duster a umilit 5 SUV-uri concurente, între care Renault Koleos, Nissan Qashqai și Jepp Compass, pe o pistă de schi

Pentru foarte mulți cumpărători de mașini rulate, kilometri sunt principalul criteriu în alegerea unui autoturism, de aceea sunt dese situațiile în care sunt achiziționate mașini cu kilometri reali dar foste daune, unele chiar daune majore, considera fondatorul Inspectorauto.ro, Mihai Cune. Studiul dezvăluie câteva sfaturi referitoarea la verificarea mașinii second-hand înainte de cumpărare.

”Linia caroseriei vă poate spune din primul minut dacă au fost făcute reparații asupra mașinii. Trebuie să vă uitați atent la alinierea elementelor mașinii pentru a observa dacă păstrează linia dată de producător: linia de îmbinare prag cu uși, diferite elemente de design de pe lateralul mașinii care pot fi urmărite pe toată lungimea ei”, se arată în studiu.

Pentru a putea evalua dacă linia caroseriei este dreaptă, dar mai ales simetrică stânga – dreapta, trebuie să ducem mașina într-un loc luminos și drept, și să ne așezăm în spatele mașinii astfel încât privirea să fie la nivelul liniei pe care vrem să o observăm, potrivit specialistului.

”Apoi ne uităm din spate spre față ca și cum ne-am uita prin cătarea unei arme astfel încât să urmărim linia caroseriei din spate până în față. Dacă ea este continuă și nu avem elemente care ies neașteptat în afară atunci mașina a trecut testul. Repetăm procedeul și pe cealaltă parte și din față pe ambele părți. Din partea frontală, ne poziționăm central pe mașină și lăsăm privirea la nivelul capotei pentru a ne uita dacă elementele caroserie și farurile sunt simetrice, aliniate și cu distanțe egale față de mască, aripi, capotă", se arată în studiu.

Totodată, distanța dintre elementele de caroserie este importantă, în condițiile în care mașinile vin din fabrică cu spații simetrice între elemente. Totodată, în cele mai multe cazuri, la un impact frontal relativ mediu ca intensitate elementele care sunt avariate și trebuie înlocuite sunt farurile, grilă radiatorului și bara față. Dacă este mai puternică lovitură pot fi afectate și aripile, radiatoare și chiar lonjeroanele, potrivit specialistului.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
reparatii auto
masini
daune