TABEL Mașinile diesel, îngenuncheate în România de motoarele pe benzină și electrice

TABEL Mașinile diesel, îngenuncheate în România de motoarele pe benzină și electrice
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 27 mar 2022

Autoturismele diesel au ajuns să reprezinte doar o nișă din piața auto din România, la niveluri destul de apropiate cu cele din Europa, pierzând masiv teren în fața motoarelor electrice și hibrid.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Motorizările diesel au ajuns la numai 15,3% din totalul pieței, după cum arată datele privind înmatriculările, și analizele realizate de APIA. În luna ianuarie, cota dieselului a fost de numai 13,9%, cu patru procente sub nivelul motorizărilor electrificate (electric plus hibrid). Cele mai multe autoturisme înmatriculate în acest an au fost cele pe benzină, care au evoluat remarcabil, de la 60,8% din întreaga piață, cât înregistrau în 2021, la 67,3% în primele două luni din acest an. Nivelul maxim atins a fost în luna ianuarie, când mașinile pe benzină au urcat la 68,2%, cea mai ridicată pondere din istorie a acestui tip de propulsie. În februarie, raporturile s-au mai echilibrat între diesel și electrice plus hibrid, însă benzina a rămas la o cotă foarte mare, la 66,3%. După două luni, mașinile electrificate dețin o cotă de 17,4%, mai mare cu 2,1 puncte față de ponderea mașinilor diesel.

Perspectivele nu sunt deloc optimiste pentru mașinile cu motoare diesel, deși acestea au o mulțime de avantaje și calități, motivul principal fiind creșterea mare a prețului acestui carburant, care stătea la originea unei părți din achizițiile de mașini 

Autoturismele electrice și-au majorat cota de piață cu 250%, ajungând la un total de 1055 unități vândute în primele două luni din 2022, față de 301 în 2021, în intervalul similar. În același timp, mașinile plug-in hybrid au crescut cu 179%, cu un volum de 626 de unități, față de 224 unități în 2021. Cel mai mare segment al mașinilor electrificate este cel al hibridelor full, cu 1405 unități înmatriculate, cu o creștere de „numai” 22,8%.

TABEL Mașinile diesel, îngenuncheate în România de motoarele pe benzină și electrice

Dacia este lider al segmentului electric, cu ajutorul lui Spring, care însumează 315 unități în acest an, urmată de VW, cu mai multe modele vândute, Hyundai, 107, și Tesla, 97. Tesla Model 3 este cel mai vândut model de import, cu 96 de unități din cele 97 înmatriculate de această marcă. De asemenea, Hyundai Kona se află pe locul al treilea în vânzările electrice, cu 88 de unități din 107 vândute de marca sud-coreeană în România în primele două luni din 2022. Pe celelalte locuri în top 5 se află VW ID.3, cu 65 de unități și VW e-UP (54 unități).

INFOGRAFIC Producția de autoturisme din România a continuat să crească și a egalat nivelul din 2019 CITEȘTE ȘI INFOGRAFIC Producția de autoturisme din România a continuat să crească și a egalat nivelul din 2019

Pe segmentele de mașini PHEV, lider este Mercedes-Benz, cu mai multe modele, iar cel mai vândut automobil este Ford Kuga. Pe segmentuld e full-hibride, Toyota domină categoric piața, cu trei modele diferite, C-HR, Corolla și RAV4.

România a înmatriculat în primele două luni ale acestui an 17.758 de autoturisme, înregistrând o creștere importantă, 39,5%, față de primele două luni ale lui 2021, când începeau să se facă simțite primele semne ale crizei de semiconductori. Cele mai vândute automobile din acest an au fost cele trei modele de la Dacia (Logan, Duster și Sansero), la care se adaugă Ford Puma, Skoda Octavia, Hyundai Kona și Tucson, Fiat 500L, Renault Clio și, pe locul 10, Dacia Spring.

viewscnt
Afla mai multe despre
masini electrice
vanzari diesel
cota de piata diesel
dacia spring
vw id.3
inmatriculari