Thomas Schafer, șeful VW: Avem nevoie de o mașină electrică de 20.000 de euro până în 2026

Thomas Schafer, șeful VW: Avem nevoie de o mașină electrică de 20.000 de euro până în 2026
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 14 apr 2023

Șeful mărcii Volkswagen, care coordonează și celelalte mărci de volum din cadrul grupului Volkswagen, a declarat că marca sa are nevoie de un automobil electric care să coste mai puțin de 20.000 de euro în maxim 3-4 ani și va face tot posibilul ca acesta să fie produs. Până atunci, viitorul model de 25.000 de euro a intrat deja în procesul de dezvoltare.

Urmărește-ne și pe Google News

Thomas Schafer conduce marca VW din iulie 2022, dată la care a preluat postul lui Ralf Brandstatter, plecat să conducă afacerile grupului din China. De atunci, el a demarat o transformare radicală a produselor mărcii, începând cu designul acestora și continuând cu îmbunătățirea platformei MEB și crearea unei versiuni entry, pentru mașini mai accesibile.

FOTO Explozie la o navă aflată în Șantierul Naval Midia CITEȘTE ȘI FOTO Explozie la o navă aflată în Șantierul Naval Midia

Primul produs rezultat al acestei transformări este conceptul ID.2all, care a fost prezentat de curând la Hamburg și care anticipează un model de serie care ar trebui, așa cum a anunțat Schafer, să coste „sub 25.000 de euro”. Schafer a explicat într-un interviu acordat Automotive News că acesta va fi profitabil fără discuție, iar marja de profit nu va fi mai mică de 6 procente.

În același timp, șeful VW a dezvăluit că celelalte trei modele care vor fi construite pe aceeași platformă MEB Entry, adică un crossover de la VW un SUV de la Skoda și un hatchback de la Cupra, vor fi mai scumpe, pentru că nu vor putea să coste mai puțin de 25.000 de euro.

Cele patru modele vor fi produse în două uzine spaniole, respectiv VW ID.2 și Cupra, în Martorell, în hub-ul electric al VW, iar SUV-ul Skoda și crossoverul VW, în Pamplona. Ambele uzine vor folosi baterii produse în noua uzină a grupului din Valencia, care va produce, la fel ca și celelalte uzine, noul standard de celule prismatice, despre care șeful VW spune că oferă suficientă densitate energetică. Schafer a explicat că producția ar trebui să înceapă cu un volum de aproximativ 150.000 de mașini, fiind posibil să se dubleze ulterior la 300.000 de unități anual.

Referitor la viitorul ID.2, Thomas Schafer a spus că l-ar putea compara cu Polo, dar această comparație „nu este una preferată”. În același timp, un model și mai mic, care să coste sub 20.000 de euro, „trebuie să vină cel târziu până în 2026 – 2027”. El mai spune că VW trebuie „să facă o mașină care să fie accesibilă”, numai că acest model nu ar pute folosi platforma MEB, deoarece prețul ar fi prea mare. Compania are în analiză patru variante pentru a produce acest model, între care soluția cu un partener străin nu este exclusă, dar decizia urmează să fie luată.

Schafer a mai anunțat că eUp va fi oprit din producție anul viitor, deoarece acesta nu mai respectă legislația privind securitatea cibernetică a vehiculelor. Pentru a-l actualiza ar fi nevoie de o nouă arhitectură electronică, mult mai scumpă decât dezvoltarea unui model complet nou.

Șeful VW a mai vorbit și despre e-combustibili, spunând că nu îi consideră utili. „Este un zgomot inutil din punctul meu de vedere”, a mai spus Schafer, în contradicție cu ideile șefului său, Oliver Blume, CEO al VW Group, cel care a promovat e-fuels.

Producția de autoturisme din România a scăzut în martie, după oprirea EcoSport la Craiova, dar rămâne peste nivelul din 2022 după primul trimestru CITEȘTE ȘI Producția de autoturisme din România a scăzut în martie, după oprirea EcoSport la Craiova, dar rămâne peste nivelul din 2022 după primul trimestru

În ceea ce privește proiectul Trinity, primul model al VW pe viitoarea platformă SSP, care va permite și conducerea autonomă, acesta ar urma să fie lansat „cel mai probabil în 2028”, adică cu doi ani de întîrziere față de planurile anterioare. Modelele cu motoare cu combustie vor continua să fie produse până în 2033, însă nu se va mai investi în noi motoare și în noi modele. „T-Roc este ultimul model cu un nou motor cu combustie din Europa”.

Nici modelul Golf nu a fost omis în declarațiile lui Schafer. El a spus că acest automobil „iconic” nu va mai fi produs cu motoare termice, la finalul actualei generații, care va fi actualizată în 2024. O altă mașină cu numele Golf nu va fi însă lansată înainte de debutul viitoarei platforme SSP. „Lansăm Golf electric doar atunci când acesta va avea gene Golf”.

viewscnt
Afla mai multe despre
vw
thomas schafer
id.2all
golf electric