Toyota continuă să-și revizuiască planurile de producție pe baza cărora partenerii și furnizorii își dimensionează la rândul lor activitatea. În lunile iulie și august, producătorul japonez anunțase scăderi de producție, după care a revenit cu o posibilă creștere în august. Acum, luna septembrie ar putea aduce și ea o mică recuperare în producție, dar prognozele pentru finalul anului rămân neschimbate, deocamdată.
Toyota și-a estimat producția pentru luna septembrie la 850.000 de autovehicule, un nivel confirmat anterior, din cauza crizei de semiconductori și efectelor Covid-19 în Asia. Într-un nou anunț, contructorul nipon precizează însă că numărul de vehicule produse a fost revizuit și ar putea fi de 900.000 de vehicule. „Acest plan este bazat pe o confirmare atentă a furnizorilor de componente și a structurii de personal și capacităților de producție a furnizorilor noștri” spun reprezentanții Toyota. În același timp explică faptul că estimările sunt dificile în acest moment. „Vom continua să facem orice efort posibil pentru a livra pe cât de multe vehicule putem clienților noștri, la date cât mai rapide, în timp ce urmărim îndeaproape situația”, mai explică Toyota.
În acest context, japonezii au făcut și o nouă estimare a producției totale pentru întreg anul fiscal, aceasta rămânând la valoarea anterioară, de 9,7 milioane de vehicule.
21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
Pentru luna septembrie, mai rămân în vigoare suspendări de producție într-o singură uzină a companiei, cea din Japonia, Motomachi, pe trei linii de producție. Pe liniile pe care sunt asamblate modelele Mirai, Crown, bZ4X, Subaru Soltera, vor fi patru zile de oprire a producției, la fel și pe linia Lexus, iar pe linia pe care este produs modelul GR Yaris vor fi 9 zile de oprire a producției.

După primele șase luni ale acestui an, Toyota a raportat livrări în scădere față de anul trecut, cu un volum de 5,13 milioane de vehicule vândute, cu 6% mai puține decât în 2021. Producția pe același interval s-a ridicat la 5,1 milioane de vehicule, în scădere cu 3,8%, din care 4,35 milioane au fost mașini Toyota și Lexus. Un număr de 3,3 milioane de vehicule au fost produse în afara Japoniei.
Chiar și așa, Toyota și-a păstrat supremația în industria auto globală, în fața grupului Volkswagen (3,8 milioane vehicule vândute, -22,2%).