Toyota anunță o scădere „modestă” în Europa, în pofida epidemiei de coronavirus, pe o piață cu un declin abrupt

Toyota anunță o scădere „modestă” în Europa, în pofida epidemiei de coronavirus, pe o piață cu un declin abrupt
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 14 apr 2020

Toyota a anunțat că vânzările din Europa nu au fost afectate foarte mult de criza coronavirus, scăderea vânzărilor fiind „relativ modestă”, în intervalul ianuarie - martie, pe o piață cu un declin ce se anunță deja foarte mare.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Toyota Motor Europe a raportat 271.937 de vehicule vândute în primul trimestru al acestui an, cifre mai mici cu 2,45% decât cele din anul anterior. Constructorul japonez, care caracterizează drept „relativ modestă” descreșterea, în comparație cu o piață care a scăzut abrupt, anunță că vehiculele hibride au avut o cerere puternică, totalizând 52% din vânzările mărcii în Europa (141.088 unități) și 64% din vânzările din Europa de Vest.

Compania susține că declinul total al pieței din Europa a fost de 45% în martie și 22% pe trimestrul 1. Datele nu au fost anunțat oficial pe întreg continentul, dar cele mai mari piețe din vestul UE (Germania, Italia, Spania, Franța și Marea Britanie) au anunțat scăderi între 38 și 80% în martie.

În acest moment, toate uzinele Toyta din Europa sunt închise, dar compania are ca termen provizoriu de deschidere 20 aprilie.

Potrivit Toyota, rezultatul pe primul trimestru este puternic influențat de vânzările bune din ianuarie și februarie.

FOTO Vânzările globale ale modelului Toyota RAV4 au atins 10 milioane de unități CITEȘTE ȘI FOTO Vânzările globale ale modelului Toyota RAV4 au atins 10 milioane de unități

„Acestea sunt vremuri fără precedent și prioritatea noastră imediată este să susținem eforturile guvernamentale din regiune pentru a proteja sănătatea publicului și pe cea a angajaților din prima linie care luptă cu pandemia. Numai când condițiile se vor îmbunătăți, ceea ce sperăm că va fi curând, putem să repornim producția și să aducem uzinele și vânzătorii înapoi, să lucreze normal. Din perspectiva business-ului prognozăm vânzări mai mici în 2020 decât în 2019, dar dată fiind incertidudinea situației este prea devreme pentru a face o prognoză exactă”, a declarat Matt Harrison, vicepreședinte executiv Toyota Motor Europe.

Pe branduri, Toyota a generat cel mai mare procent din vânzări, cu 253.644 unități (-2,6%), din care cele mai multe au fost Corolla, cu toate versiunile sale, precum și RAV4, Lexus a înregistrat un volum de 18.293 unități (-0,5%), cel mai vândut model fiind NX.

viewscnt
Afla mai multe despre
toyota
vanzari auto europa
toyota europe
lexus
piata auto