Divizia europeană a Toyota s-a confruntat cu o încetinire a vânzărilor din Europa, în primul trimestru al acestui an, pe o piață care a crescut semnificativ, pierzând astfel din cota de piață câștigată în 2022.
30 iulie - Maraton Profit News TV: Inteligența Artificială în Economie. Parteneri: Garanti BBVA, Gomag.
Toyota Motor Europe și-a inversat tendințele de vânzări în raport cu restul pieței eurpene, pe fondul revenirii din criza de semiconductori.
Constructorul japonez a vândut 291.721 de vehicule în perioada ianuarie - martie 2023, obținând o cotă de piață de 6,9%, în scădere cu 0,3 puncte procentuale față de anul trecut, ca urmare a faptului că avansul înregistrat a fost unul mult sub media pieței europene, respectiv 2,5% creștere pentru Toyota și 29% media pieței de autovehicule din Europa.
![VIDEO Cel mai mare proiect de investiții la nivelul Dunării din ultimii 30 de ani - lansat. Autobuze amfibii](http://i0.1616.ro/media/2/2621/33209/21096587/1/portile-de-fier-1.jpg?width=151)
Una dintre cauze este absența de automobile complet electrice în portofoliul japonezilor, acest segment fiind cel care a susținut puternic avansul pieței UE. În schimb, Toyota și brandul său premium Lexus au înregistrat o consolidare puternică a vânzărilor de mașini hibrid, care a ajuns la 72% din totalul vânzărilor grupului în Europa, de la 69% anul trecut, un record istoric.
Chiar și în aceste condiții, marca Toyota rămâne a doua cea mai vândută din Europa, cu 278.752 de vehicule vândute, fiind depășită doar de Volkswgen.
„Volumul nostru de vânzări în primul trimestru este cel mai mare din 2008, cu o cerere puternică pentru gama noastră multi-tehnologie de vehicule electrice cu baterii, celule de combustibil, hibride plug-in și hibride în întreaga regiune. Avem liste de comenzi foarte puternice, care sunt o dovadă a atractivității gamelor Toyota și Lexus, combinând un design excelent, sisteme de propulsie cu emisii reduse și calitatea globală a produselor”, spune Matt Harrison, Chief Operating Officer al Toyota Motor Europe.
![Vânzările de mașini electrice din România au crescut rapid în primul trimestru, deși mașinile din Programul Rabla nu sunt încă vizibile](http://i0.1616.ro/media/2/2621/33217/21098686/1/statie-noua-incarcare-cazarma-90-4.jpg?width=151)
Cele mai vândute modele ale mărcii Toyota, pe piața din Europa, au fost Yaris Cross (58.000 de unități), Yaris (42.000 unități), C-HR (39.600 unități), Corolla (37.000 cu toate caroseriile) și RAV4 (17.700 unități), reprezentând 74% din volumul total.
Toyota mizează în acest moment pe o gamă complet electrificată, toate modelele având o motorizare hibridă, care a înlocuit în timp motoarele diesel.
Brandul Lexus a vândut în primul trimestru 12.969 de vehicule, mult sub nivelul principalilor competitori premium din Europa, în special cei germani. Lexus a înregistrat 83% din vânzările totale cu modelele hibrid.