Toyota, creștere sub media pieței, în Europa, dar păstrează locul doi în vânzări, după VW

Toyota, creștere sub media pieței, în Europa, dar păstrează locul doi în vânzări, după VW
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 19 apr 2023

Divizia europeană a Toyota s-a confruntat cu o încetinire a vânzărilor din Europa, în primul trimestru al acestui an, pe o piață care a crescut semnificativ, pierzând astfel din cota de piață câștigată în 2022.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

13 iunie - Eveniment Profit.ro - Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Depozitarul Central, Evergent Investments, Infinity Capital Investments, ROCA Industry, Sphera, Teraplast
17 iunie - Eveniment Profit.ro - Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield, Globalworth, imobiliare.ro, Meta Estate, Nordis
25 iunie - Medika TV - Maratonul Sănătății dentare. Parteneri: Maxilomed, Regina Maria Dental Clinics

Toyota Motor Europe și-a inversat tendințele de vânzări în raport cu restul pieței eurpene, pe fondul revenirii din criza de semiconductori.

Constructorul japonez a vândut 291.721 de vehicule în perioada ianuarie - martie 2023, obținând o cotă de piață de 6,9%, în scădere cu 0,3 puncte procentuale față de anul trecut, ca urmare a faptului că avansul înregistrat a fost unul mult sub media pieței europene, respectiv 2,5% creștere pentru Toyota și 29% media pieței de autovehicule din Europa.

VIDEO Cel mai mare proiect de investiții la nivelul Dunării din ultimii 30 de ani - lansat. Autobuze amfibii CITEȘTE ȘI VIDEO Cel mai mare proiect de investiții la nivelul Dunării din ultimii 30 de ani - lansat. Autobuze amfibii

Una dintre cauze este absența de automobile complet electrice în portofoliul japonezilor, acest segment fiind cel care a susținut puternic avansul pieței UE. În schimb, Toyota și brandul său premium Lexus au înregistrat o consolidare puternică a vânzărilor de mașini hibrid, care a ajuns la 72% din totalul vânzărilor grupului în Europa, de la 69% anul trecut, un record istoric.

Chiar și în aceste condiții, marca Toyota rămâne a doua cea mai vândută din Europa, cu 278.752 de vehicule vândute, fiind depășită doar de Volkswgen.

„Volumul nostru de vânzări în primul trimestru este cel mai mare din 2008, cu o cerere puternică pentru gama noastră multi-tehnologie de vehicule electrice cu baterii, celule de combustibil, hibride plug-in și hibride în întreaga regiune. Avem liste de comenzi foarte puternice, care sunt o dovadă a atractivității gamelor Toyota și Lexus, combinând un design excelent, sisteme de propulsie cu emisii reduse și calitatea globală a produselor”, spune Matt Harrison, Chief Operating Officer al Toyota Motor Europe.

Vânzările de mașini electrice din România au crescut rapid în primul trimestru, deși mașinile din Programul Rabla nu sunt încă vizibile CITEȘTE ȘI Vânzările de mașini electrice din România au crescut rapid în primul trimestru, deși mașinile din Programul Rabla nu sunt încă vizibile

Cele mai vândute modele ale mărcii Toyota, pe piața din Europa, au fost Yaris Cross (58.000 de unități), Yaris (42.000 unități), C-HR (39.600 unități), Corolla (37.000 cu toate caroseriile) și RAV4 (17.700 unități), reprezentând 74% din volumul total.

Toyota mizează în acest moment pe o gamă complet electrificată, toate modelele având o motorizare hibridă, care a înlocuit în timp motoarele diesel.

Brandul Lexus a vândut în primul trimestru 12.969 de vehicule, mult sub nivelul principalilor competitori premium din Europa, în special cei germani. Lexus a înregistrat 83% din vânzările totale cu modelele hibrid. 

viewscnt
Afla mai multe despre
toyota vanzari
productie toyota
criza semiconductori