Toyota intenționează să nu mai lanseze automobile care funcționează cu combustibili fosili începând din 2050

Toyota intenționează să nu mai lanseze automobile care funcționează cu combustibili fosili începând din 2050
Profit.ro
Profit.ro
scris 15 oct 2015

Toyota Motor Corp., cel mai mare constructor auto japonez, și-a propus ca începând din 2050 să nu mai vândă automobile care funcționează doar cu combustibili fosili, urmând să le înlocuiască cu modele hibride sau pe bază de celulă de combustibil.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast

Obiectivul acestei strategii este reducerea cu 90% a emisiilor de CO2 ale vehiculelor, în 2050 comparativ cu nivelul din 2010, în ideea de a limita încălzirea globală din cauza efectului de seră.

Potrivit unui plan pe termen lung, prezentat miercuri de oficialii de la Toyota, grupul nipon ar urma să vândă 1,5 milioane de vehicule hibride (cu motorizare dublă) pe an începând din 2020. De asemenea, tot începând din 2020, Toyota ar urma să vândă anual peste 30.000 de vehicule pe bază de celulă de combustibil, care nu emit gaze cu efect de seră ci doar vapori de apă.

Pionier al automobilelor hibride, pe care a început să le comercializeze încă din 1997 și din care până în prezent a vândut peste opt milioane de exemplare, Toyota mizează mult pe tehnologia celulelor de combustibil. Acest procedeu este utilizat deja de modelul Toyota Mirai, care a fost lansat pe piață la finele anului trecut în Japonia, și a cărui producție ar urma să fie majorată în următorii ani.

Angajamentele asumate de Toyota vin într-un moment în care industria auto este zguduită de scandalul de la grupul auto german Volkswagen AG, care a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.

În primele șase luni ale acestui an, Volkswagen a devansat la limită Toyota Motor Corp, devenind cel mai mare producător auto mondial după livrări. În primul semestru din 2015, Volkswagen a vândut 5,04 milioane de vehicule, iar Toyota - 5,02 milioane unități. Livrările au scăzut cu 1,5% în cazul Toyota și cu 0,5% la Volkswagen.

Sursa: Agerpres

viewscnt
Afla mai multe despre
toyota
combustibil fosil
modele hibride