Toyota pierde cotă de piață în Europa, în absența unei game electrice

Toyota pierde cotă de piață în Europa, în absența unei game electrice
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 14 iul 2023

Divizia europeană a Toyota Motor a încheiat primele șase luni ale anului cu peste jumătate de milion de vehicule vândute în regiune, peste 70% dintre ele fiind electrificate.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Toyota Motor Europe a vândut 573.976 autovehicule în prima jumătate a anului, după o creștere de numai 2 procente, mult sub media pieței, cota de piață a constructorului japonez pe piața din Europa fiind diminuată cu un punct procentual, la 6,6%. Mărcile Toyota și Lexus au vândut un volum record de vehicule electrificate, respectiv 409.506 vehicule electrice, hibrid și PHEV, acestea două din urmă fiind de altfel segmentul pe care compania domină piața odată cu înlocuirea vechilor motore diesel cu motoarele hibride. Cu o creștere de 6 procente, mașinile electrificate au reprezentat 71% din totalul vânzărilor companiei în regiune.

Marca Toyota a catalizat cea mai mare parte a vânzărilor, cu 539.956 de vehicule, o valoare sensibil egală cu cea din 2022 (creștere de 0,1%), având ca principale modele vândute Yaris Cross (104.564 unități), Corolla (toate versiunile – 104.475 unități) și Yaris (87.850 unități). Procentul de mașini electrificate ale mărcii a însumat 380.384 vehicule, cu 4% mai multe decât în 2022.

Lexus a reușit să crească mult mai mult în prima jumătate a acestui an, cu 43%, chiar dacă volumul este mult sub nivelul competitorilor europeni, având 34.020 unități, din care mașinile electrificate au reprezentat 86%, adică 29.122 unități.

Mercedes-Benz a scăzut pe segmentul Core, în prima jumătate de an, dar accelerează pe segmentele electric și high-end CITEȘTE ȘI Mercedes-Benz a scăzut pe segmentul Core, în prima jumătate de an, dar accelerează pe segmentele electric și high-end

Din datele publicate de Toyota putem remarca faptul că modelul Prius, abia lansat pe piață, a reușit deja să ajungă la aproape 600 de clienți, în timp ce modelul fuel-cell Mirai are și el un număr important de unități, 401, vândute în Europa. În același timp, primul automobil 100% electric al Toyota, bZ4X, are cifre modeste în primul său an de prezență pe piață, cu 9.642 de vehicule vândute.

viewscnt
Afla mai multe despre
toyota europa
vanzari toyota
toyota hibrid