Trafic feroviar perturbat în Franța în a doua zi de grevă contra unei reforme a sectorului feroviar

Trafic feroviar perturbat în Franța în a doua zi de grevă contra unei reforme a sectorului feroviar
Profit.ro
Profit.ro
scris 4 apr 2018

Traficul feroviar era foarte perturbat miercuri, în întreaga rețea SNCF, în a doua zi a unei greve împotriva unor proiecte guvernmentale de reformare a sectorului feroviar francez, cărora sindicatele li se opun la unison, relatează Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Adunări generale erau prevăzute în vederea luării hotărârii de a continua greva - care urmează să se desfășoare două zile din cinci pe o perioadă timp de trei luni, la inițiativa a patru sindicate, scrie News.ro.

Sud-Rail a îndemnat la aprobarea unei greve din 24 în 24 de ore.

Secretarul general al UNSA-Ferroviaire, al doilea sindicat în SNCF, Roger Dillenseger, a declarat pentru Europe1 că organizația sa le va recomanda salariaților să continue greva ”potrivit metodei unitare pe care am decis-o majoritar”, și anume o reluare a muncii joi, până la următoarea grevă - duminică și luni - în cazul în care nu se înregistrează progrese până atunci.

Lucrările de reparații pentru pistele 1 și 2 ale Aeroportului Otopeni încep în 12 aprilie. Zborurile vor fi cât mai puțin afectate, anunță Ministerul Transporturilor CITEȘTE ȘI Lucrările de reparații pentru pistele 1 și 2 ale Aeroportului Otopeni încep în 12 aprilie. Zborurile vor fi cât mai puțin afectate, anunță Ministerul Transporturilor

Numărul doi la CGT cheminots, Thierry Nier, a dat asigurări la FranceInfo că ”numeroși lucrători feroviari sunt (de acord) cu modul grevei noastre”, adoptate împreună cu Unsa, FO și CFDT.

SNCF a anunțat că se așteaptă miercuri la o situație la fel ca marți - când au circulat un TGV din șapte, un tren intercity din opt, un tren TER sau Transilien din cinci și trei trenuri internaționale din patru.

Traficul în rețeaua regională RER, operată de SNCF, urmează să varieze între o ramă din două sau una din șase, în funcție de linie.

Compania publică a anunțat marți un nivel global de participare la grevă de 34%, însă clar mai mare în rândul personalului necesar funcționării trenurilor - 77% în rândul conductorilor, 69% al controlorilor și 39% al acarilor.

Intervievat la France Inter, Eric Meyer, secretarul federal al Sud-Rail, a acuzat conducerea că manipulează datele. ”Datele pe care ni le arată instituțiile arată un nivel al grevei de peste 60%”, a declarat el.

PRIMELE AMENDAMENTE ADOPTATE ÎN COMISIE

”Observăm că mobilizarea a fost foarte puternică”, a declarat Roger Dillenseger. ”Să facem grevă pentru ca să creăm neplăceri utilizatorilor nu este obiectivul nostru. Obiectivul nostru este să ieșim din conflict, să negociem și să găsim soluții adevărate”.

În paralel, Guvernul a obținut adoptarea în comisie, marți seara, în Adunarea Națională, a primelor amendamente anunțate la sfârșitul săptămânii trecute la proiectul de lege cu privire la noul pact feroviar cu privire la modalitățile deschiderii sectorului concurenței, după ce a renunțat să procedeze prin ordonanțe.

Ministrul Transporturilor Elisabeth Borne a subliniat că aceste amendamente asigură ”o veritabilă portabilitate a drepturilor fără limită de durată” ale lucrătorilor feroviari în cazul schimbării operatorului.

”Departe de o «trecere în forță» pe care o denunță unii, eu mă plasez hotărât într-un demers constructiv, atent la dialogul social și la dezbaterea parlamentară”, a declarat ea.

Deputatul LREM Jean-Baptiste Djebbari, raportorul reformei feroviare, și-a exprimat satisfacția față de aceste progrese ”cu privire la garanții sociale puternice”, însă a cerut Guvernului să ia rapid o decizie cu privire la datoria în valoare de 46 de miliarde de euroa care grevează conturile SNCF.

”Este important ca statul să spună cum, când și în ce condiții va fi preluată, tratată, datoria SNCF”, a declarat el la Euroe1, în contextul în care Guvernul a anunțat, până acum, că se va pronunța asupra problemei datoriei doar după adoptarea reformei.

Roger Dillenseger a declarat că problema datoriei ar trebui să fie abordată în cadrul unei noi sesiuni de negocieri, prevăzute joi, cu ministerul.

Însă el a reclamat o ”rearanjare a calendarului” reformei, apreciind că problema statutului lucrătorilor feroviari - pe care Guvernul vrea să-l suprime în cazul unor noi recrutări - ar trebui să se pună abia după încheierea negocierilor unei noi convenții colective la nivelul sectorului feroviar.

”Suntem în plină activitate, în plin șantier. Să lăsăm mai întâi negocierile cu privire la convenția colectivă să se încheie, iar apoi să reflectăm la statut”, a îndemnat el.

viewscnt
Afla mai multe despre
franta
sector feroviar