Companiile aeriene trebuie să precizeze în mod clar care este prețul complet al biletelor atunci când afișează oferte pe paginile lor de Internet, a decis joi Curtea de Justiție a UE (CJUE), transmite Reuters.
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Decizia CJUE vine după ce, în anul 2011, Autoritatea pentru concurență din Italia (AGCM) a criticat compania aeriană irlandeză Ryanair pentru că prețurile sale nu includeau Taxa pe Valoarea Adăugată pentru cursele interne și nici comisioanele pentru check-in sau cele pentru plata cu cardul. Potrivit AGCM aceste costuri sunt inevitabile și deci trebuie indicate înainte ca un consumator să înceapă procedura de booking, astfel că a decis să amendeze Ryanair pentru practici comerciale incorecte. În replică, Ryanair a contestat amenda în justiție ceea ce a determinat Consiliul de Stat din Italia să ceară clarificări de la Curtea de Justiție a UE, scrie Agerpres.
CITEȘTE ȘI Reguli gândite și considerate "nebunești "pentru redeschiderea traficului aerian: măști, scaune blocate în avion, izolareJudecătorii de la Luxemburg au decis joi că operatorul aerian Ryanair este obligat să arate în ofertele sale online, încă din primul moment în care prețul este afișat, că există taxe și comisioane inevitabile. În schimb, suplimentele opționale de preț pot fi indicate după ce procedura de booking a început.
De asemenea, comisioanele pentru utilizarea unei cărți de credit sunt inevitabile și ar trebui menționate în oferta inițială au decis judecătorii de la CJUE. În ceea ce privește comisioanele pentru check-in, acestea trebuie indicate exceptând situația în care există cel puțin o opțiune de a face check-in gratuit.