Dacia - declin de peste 40% în primul trimestru, la nivel global. Grupul Renault, numai 26%

Auto/Transporturi   
Dacia - declin de peste 40% în primul trimestru, la nivel global. Grupul Renault, numai 26%

Grupul Renault a publicat rezultatele financiare pentru primul trimestru din acest an, cu o scădere de aproape 26% a vânzărilor și aproape la fel de mare a veniturilor. Dacia a avut o scădere și mai mare, de 40,1% la volumul de mașini vândute la nivel global.

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

Marca Dacia a înregistrat un volum total de 110.279 de autovehicule vândute, în primul trimestru al anului, cu 40,1% mai puține decât anul trecut, când erau înmatriculate 184.032 vehicule. Dintre acestea, 101.778 au fost autoturisme (-40,6%), iar 8.501 au fost vehicule comerciale (-32,7%). În Europa, scăderea Dacia a fost de 44,5%.

Urmărește-ne și pe Google News

Datele financiare și cele de vânzări anunțate de Renault Group arată o scădere a vânzărilor întregului grup cu 25,9%, la 672.962 unități, în timp ce veniturile au scăzut cu 19,2%, la 10,12 miliarde euro. Renault reamintește că a decis să nu acorde dividende în acest an acționarilor săi, renunțând totodată la țintele financiare asumate anterior pentru 2020.

Evenimente

21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene

Sectorul auto al grupului a înregistrat o scădere de 36% a vânzărilor în Europa, pe o piață care a a avut o cădere mult mai lentă, 26,2%. Scăderea a fost generată în special de Dacia, care are clienți preponderent privați, în timp ce marca Renault a înregistrat o scădere de 32,3%.

INFOGRAFIC Kilometrajul mașinilor second-hand aduse în România este falsificat în medie cu 59.000 de km CITEȘTE ȘI INFOGRAFIC Kilometrajul mașinilor second-hand aduse în România este falsificat în medie cu 59.000 de km

Pe segmentul electric, Renault a vândut 22.810 vehicule, cele mai multe vânzări fiind ale modelului ZOE.

În afara Europei, unde Renault este mai puțin expusă, scăderea grupului a fost de 13,4%.

În acest moment, Rusia a devenit cea mai mare piață a grupului, depășind Franța, cu 115.713 unități vândute, având și cea mai mare cotă de piață pentru grup (29.04%), cu excepția Marocului (42,07), dintre cele mai mari 15 piețe ale Renault Group din lume. Franța, pe locul al doilea, a cumulat 110.467 vehicule vândute, iar pe locul 3 se află Germania.

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia vanzari
vanzari renault
rezultate financiare renault