UE și Marea Britanie au semnat acordul care prelungește extinderea regulii de origine la vehicule electrice. Fabricile Ford și Dacia din România au cerut în mod explicit amânarea

UE și Marea Britanie au semnat acordul care prelungește extinderea regulii de origine la vehicule electrice. Fabricile Ford și Dacia din România au cerut în mod explicit amânarea
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 21 dec 2023

Un posibil pericol pentru industria auto din UE și Marea Britanie, Acordul Brexit care introducea reguli drastice pentru baterii și vehicule electrice, a fost amânat prin semnarea unui document între UE și Marea Britanie.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
20 mai - Eveniment News.ro “Energy Road - Energie la tine acasă”. Parteneri: AS & Partners, FPPG, Delgaz Grid, Hidroelectrica, Nuclearelectrica, Premier Energy, Romgaz
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast

Imediat ce Uniunea Europeană a aprobat prelungirea acordului de comerț și cooperare pentru vehicule electrice, UE și Marea Britanie au semnat extinderea regulilor cu trei ani, ceea ce le permite constructorilor auto să importe și să exporte vehiculele electrice fără să fie nevoite să plătească taxe vamale, în următorii trei ani. În caz contrar, o introducere a tarifelor vamale ar fi generat costuri uriașe pentru industria auto europeană și ar fi condus la creșterea prețurilor pentru aceste vehicule.

VIDEO Parcometre noi, fabricate în România - montate în București CITEȘTE ȘI VIDEO Parcometre noi, fabricate în România - montate în București

Conform acordului, care introduce regula de origine, mașinile electrice datorează un tarif vamal de 10%, dacă nu are cel puțin 45% din valoarea sa electric generată în Marea Britanie sau în Uniunea Europeană. Regula a fost creată cu speranța că, la 1 ianuarie 2024, producția de baterii va fi localizată în UE și Marea Britanie, însă realitatea a contrazis calculele celor care au scris acordul, pentru că în continuare industria auto depinde de furnizorii din China pentru bateriile folosite la vehiculele electrice.

Producătorii europeni de automobile au anunțat că salută soluția de amânare, care „va contribui la sprijinirea competitivității industriei în plină dezvoltare a producției de vehicule electrice din Europa”.

Modernizarea Transfăgărășanului, în stand by CITEȘTE ȘI Modernizarea Transfăgărășanului, în stand by

„Acordul mult așteptat de extindere a regulilor de origine cu trei ani oferă o certitudine atât de necesară lanțului de aprovizionare cu baterii pentru vehicule electrice în creștere din Europa. În loc să penalizeze industriile verzi, decizia de astăzi este recunoașterea faptului că este nevoie de timp pentru a construi lanțuri valorice emergente”, a menționat Sigrid de Vries, Director General ACEA. „Este, de asemenea, un semnal puternic că UE este dispusă să mențină competitivitatea industriilor sale critice – acordul a evitat potențial costuri tarifare considerabile de 4,3 miliarde de euro și a salvat aproximativ 480.000 de unități de producție de vehicule electrice”.

Constructorii de automobile au pus presiune în ultimul an pe Comisia Europeană și pe reprezentanții statelor membre, avertizând că o intrare în vigoare a tarifelor vamale ar pune în pericol investițiile făcute de industrie pentru electrificare. Mesaje în acest sens au fost transmise inclusiv de ACAROM, asociația constructorilor de automobile din România, care are în centru Dacia și Ford, două mărci cu activități importante în Marea Britanie.

Dacia nu a reușit să încheie negocierile pentru contractul colectiv de muncă. Ultima ofertă a companiei face apel la „înțelepciune și responsabilitate”. Protest în pauza de masă CITEȘTE ȘI Dacia nu a reușit să încheie negocierile pentru contractul colectiv de muncă. Ultima ofertă a companiei face apel la „înțelepciune și responsabilitate”. Protest în pauza de masă

„De la semnarea Acordului de comerț și cooperare Regatul Unit  -UE în 2020, industria auto a investit masiv în vehicule electrice în toată Europa”, au transmis la acel moment constructorii auto din România.

„Și în România, investițiile anunțate sunt semnificative, cu 490 milioane EURO anunțați de Ford Otosan precum și alte investiții importante anunțate de Automobile Dacia și furnizori prezenți în România, investiții ce vor susține electrificarea acestei industrii” a anunțat Asociația Constructorilor de Automobile din România, care a cerut amânarea intrării în vigoare a regulii de origine pentru baterii și vehicule electrice.

viewscnt
Afla mai multe despre
regula de orgine
tarife vamale brexit
masini electrice ue
import masina electrica uk