ULTIMA ORĂ Gigantul Continental închide o fabrică din România. Peste 300 de angajați vor fi afectați

ULTIMA ORĂ Gigantul Continental închide o fabrică din România. Peste 300 de angajați vor fi afectați
Thomas Dincă
Thomas Dincă
scris 11 iun 2021

Furnizorul german de componente pentru industria auto Continental va închide fabrica de sisteme de inducție din Nădab (Arad) și va transfera operațiunile spre fabrica de furtunuri din cauciuc de încălzire/răcire din Carei (Satu Mare), transferul, argumentat prin scăderea cererii de anumite produse pe piață, urmând să fie derulat treptat, până la jumătatea anului viitor, și să afecteze peste 300 de angajați.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

Continental deține în România șapte unități de producție și patru centre de inginerie, în Timișoara, Sibiu, Carei, Nădab, Brașov și Iași. Compania are, în România, peste 20.000 de angajați.

VIDEO PROFIT NEWS TV - Să ajutăm business-ul. Cristian Bărhălescu, Organizația Mamaia-Constanța: Litoralul este pregătit să facă față oricăror restricții, la prețuri bune. Statul trebuie însă să sprijine un sector vital, nu a investit nici în toalete! CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV - Să ajutăm business-ul. Cristian Bărhălescu, Organizația Mamaia-Constanța: Litoralul este pregătit să facă față oricăror restricții, la prețuri bune. Statul trebuie însă să sprijine un sector vital, nu a investit nici în toalete!

În primăvară, gigantul german a anunțat că vrea să investească, anul acesta, 150 de milioane de euro în România, sumă similară cu cea investită în 2020.

Acum, compania a decis însă ca activitatea fabricii din Nădab să fie transferată la unitatea de producție din Carei. Celelalte sedii Continental din România nu vor fi afectate de acest transfer de activitate.

Mutarea este argumentată prin faptul că volumele pentru sistemele de inducție a aerului și sistemele de răcire și încălzire au scăzut constant din cauza schimbării industriei auto către vehicule electrice, iar compania vrea acum să își întărească poziția din sectorul de producție a furtunurilor auto.

Sunt penalizat dacă nu trec pe piața concurențială de energie? Schimb și contorul odată cu contractul la electricitate? Răspunsuri la cel mai des întâlnite întrebări despre liberalizare CITEȘTE ȘI Sunt penalizat dacă nu trec pe piața concurențială de energie? Schimb și contorul odată cu contractul la electricitate? Răspunsuri la cel mai des întâlnite întrebări despre liberalizare

Fabrica din Carei va deveni zonă principală a operațiunilor de cauciuc și asamblare. În același timp, unitatea ContiTech din Timișoara va avea un rol important în operațiunile de fabricare și asamblare a țevilor de aer condiționat.

Peste 300 de angajați ai fabricii din Nădab vor fi însă afectați de acest transfer al activităților. Angajaților afectați le va fi oferită opțiunea de relocare de la Nădab la Carei, în timp ce o parte mică a acestora va fi relocată la Timișoara.

Compania va oferi un pachet compensatoriu pentru restrângerea activității acelor angajați care nu vor dori să se transfere.

În fabrica din Nădab sunt realizate furtunuri curbate, drepte și convolute pentru inducția aerului. Fabrica produce aproximativ 13 milioane de produse în fiecare an pentru mașini de pasageri, autovehicule hybrid și vehicule comerciale.

Grupul Tinmar și-a propus susținerea în continuare a invesțiilor în sectorul energiei regenerabile, atât prin achiziția de parcuri funcționale cât și prin dezvoltarea unor noi proiecte CITEȘTE ȘI Grupul Tinmar și-a propus susținerea în continuare a invesțiilor în sectorul energiei regenerabile, atât prin achiziția de parcuri funcționale cât și prin dezvoltarea unor noi proiecte

În unitatea de producție din Carei sunt fabricate furtunuri din cauciuc de încălzire/răcire, precum și furtunuri pentru inducția aerului. Sunt produse aproximativ 27 milioane de piese pe an pentru mașini de pasageri și vehicule comerciale.

La nivel de grup, Continental și-a redus, anul trecut, pierderile, însă a avertizat că și 2021 va fi un an plin de provocări, în contextul pandemiei și al crizei semiconductorilor. În 2020, pierdea netă a fost de 961,9 milioane de euro, în scădere de la 1,23 miliarde de euro în 2019.

Cum ajută un copil de 4 ani dezvoltarea unui business online CITEȘTE ȘI Cum ajută un copil de 4 ani dezvoltarea unui business online

Printre investițiile de anul trecut în România se numără un sistem de generare a energiei la fabrica de componente electronice din Timișoara, ce ar urma să reducă costurile și să eficientizeze producția. Totodată, compania a finalizat lucrările la sediul din Iași.

viewscnt
Afla mai multe despre
continental
fabrici
componente
pieredre continental
industria auto