Uzina Tesla din Germania nu va mai produce și baterii, ci doar vehicule, pentru a putea primi mai repede avizul de mediu

Uzina Tesla din Germania nu va mai produce și baterii, ci doar vehicule, pentru a putea primi mai repede avizul de mediu
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 3 iul 2020

Tesla a renunțat să mai construiască și baterii în viitoarea uzină din Germania, din apropiere de Berlin. Potrivit documentației depuse de companie pentru obținerea autorizației de mediu, fabrica va produce Model 3 și Model Y și „modele viitoare”.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Planurile Tesla pentru uzina din Germania se limitează în acest moment la producția de vehicule, potrivit noilor documente prezentate de Tesla Manufacturing Brandenburg SE, compania care va opera fabrica. În ianuarie, notificarea pentru avizele de mediu publicată în Jurnalul Oficial al landului Brandenburg preciza că Tesla solicită aprobare pentru „pentru construirea și exploatarea unei fabrici pentru construcția și asamblarea vehiculelor electrice”. În document se detalia: „proiectul cuprinde în esență construcția și funcționarea unei fabrici pentru construcția și asamblarea Model 3 și Y și modele viitoare cu o estimare anuală a producției de 500.000 de vehicule electrice. Facilitatea va conține următoarele unități de producție: presă, turnătorie, caroserie, atelier de vopsitorie, producție de scaune, producție de plastic, producție de baterii, acționare și producție finală de asamblare”. Acum, lucrurile s-au simplificat, astfel încât cerințele pentru avizele de mediu să fie mai ușor de primit. Producția de baterii și cea de plastic au fost eliminate și este prevăzută o instalați de tratare a apelor.

De asmenea, notificarea autorităților precizează că dimensiunile clădirilor s-au redus, producția de motoare va fi amplasată într-o unitate separată, se reduc cerințele de consum de apă și de apă reziduală, modificări ale fundațiilor, dar și creșterea totală a suprafețelor de pădure afectate, la aproape 200 de hectare.

Fără subvenții, Dacia nu reușește să iasă din criză în Spania. Piața auto iberică are a patra lună de scădere CITEȘTE ȘI Fără subvenții, Dacia nu reușește să iasă din criză în Spania. Piața auto iberică are a patra lună de scădere

Acordul de mediu este în acest moment în consultare publică, astfel că cetățenii care locuiesc în zona afectată de construcție pot face opoziție până în septembrie. Cele mai dure critici de mediu sunt cele referitoare la poluarea și consumul resurselor de apă din sol.

Șeful Tesla, Elon Musk, intenționeză să finalizeze această uzină în iulie 2021, pentru a începe de îndată producția Model 3. Costurile estimate pentru această uzină se ridică  1 miliard de euro, iar numărul total de angajați ar urma să ajungă la 12.000 de persoane, cu un start de 2.000 de salariați pe schimb, într-o primă fază.

Tesla a vândut în acest an an aproape 30.000 de autoturisme în Europa, din care mai mult de jumătate sunt Model 3. După explozia de la începutul anului, care a marcat lansarea acestui model pe mai multe piețe, vânzările au intrat în declin din cauza blocajelor impuse de pandemia de coronavirus. Începând din acest an, Tesla se confruntă și cu noi competitori, dicn are cel mai important este VW, care a lansat modelul ID.3, cu un preț de sub 30.000 de euro.

viewscnt
Afla mai multe despre
tesla
uzina tesla germania
aviz de mediu tesla
padure defrisata tesla