Vânzările de mașini electrice din România au crescut rapid în primul trimestru, deși mașinile din Programul Rabla nu sunt încă vizibile

Vânzările de mașini electrice din România au crescut rapid în primul trimestru, deși mașinile din Programul Rabla nu sunt încă vizibile
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 18 apr 2023

Aproximativ 1000 de autoturisme electrice noi au fost înregistrate în plus față de nivelul de anul trecut, în doar trei luni de la începutul anului, în condițiile în care Programul Rabla abia a început iar mașinile cumpărate prin acest program nu au fost încă livrate.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

România a înmatriculat în primele trei luni ale acestui an 3130 de automobile electrice noi, o creștere foarte mare, de 48,8%, potrivit datelor APIA, ceea ce înseamnă un volum suplimentar de 1027 de autoturisme electrice.

FOTO & VIDEO Volkswagen ID.7, \ CITEȘTE ȘI FOTO & VIDEO Volkswagen ID.7, "Passat electric", dezvăluit după surpriza stricată anterior

Rezultatul este datorat în primul rând modelului Dacia Spring, care a dominat piața și în aceste trei luni, cu un volum de 1.559 unități, cu 63,8% mai multe decât în 2022, ceea ce face din marca Dacia liderul absolut al pieței de electrice din România. La mare distanță, pe locurile următoare, s-au situat în acest prim trimestrul mărcile Volkswagen, Tesla, Renault, Mercedes și BMW.

Cea mai mare creștere a fost a mărcii Renault, stimulată de lansarea modelului Megane  E-Tech, care a compensat astfel scăderile modelului ZOE.

Înmatriculările de autombile electrice au urcat la o cotă de piață de 8,6% din totalul vânzărilor de autoturisme noi, cu 1,3 puncte procentuale în plus comparativ cu anul trecut. Cumulat cu hibride (PHEV și full hybrid), piața de mașini electrificate din România a atins un nivel de 7.380 de unități în primele trei luni ale anului, reprezentând 20,2% din total. La polul opus sunt motorizările diesel, care au continuat să scadă și au ajuns la 12,8% din piață, cu un volum de 4.673 autoturisme, mai multe cu numai 200 de unități față de volumul de anul trecut. Mașinile cu motoare pe benzină ocupă în continuare cea mai mare pondere în piața de mașini noi, cu 67,1% cotă și un volum de 24.539 unități.

Cele mai vândute automobile electrice din perioada ianuarie – martie 2023 au fost Dacia Spring (1.559 unități), Renault Megane (217 unități), VW e-Up (184 unități), Tesla Model Y (142 unități) și Tesla Model 3 (108 unități).

Porsche, un nou record de vânzări. Strategia de imagine și prețuri, dezvăluită CITEȘTE ȘI Porsche, un nou record de vânzări. Strategia de imagine și prețuri, dezvăluită

Pe segmentul de hibride cu încărcare, care a crecut cu 32%, la un total de 1.269 unități, cel mai vândut model a fost Ford Kuga, iar pe segmentul full-hybrid (2.981 unități, creștere de 23,6%), lider a fost Toyota Corolla (508 unități, creștere 17,9%).

Programul Rabla 2023 a fost demarat abia pe 24 martie, astfel că primele mașini au putut fi livrate abia în ultimele zile ale lunii, dar marea majoritatea urmează să fie vizibilă doar începând cu cifrele pentru luna aprilie, Din acest motiv, estimăm că următoarele trei luni vor aduce creșteri tot mai mare ale înmatriculărilor de autoturisme, comparativ cu 2022.

viewscnt
Afla mai multe despre
piata auto
cele mai vandute electrice
program rabla
dacia spring