Vânzările Tesla au scăzut din nou în SUA, dar marca domină în continuare piața de electrice

Auto/Transporturi   
Vânzările Tesla au scăzut din nou în SUA, dar marca domină în continuare piața de electrice

Tesla a pierdut în luna martie cotă de piață în SUA, ca urmare a scăderii vânzărilor și majorărilor înregistrate de principalii săi rivali, însă diferențele între liderul pieței și urmăritori sunt atât de mari, încât primele 20 de mărci abia însumează volumul vândut de Tesla, conform datelor analizate de Profit.ro.

Vânzările de automobile Tesla de pe principala piață a mărcii, SUA, au scăzut în luna martie cu un volum de 50.500 de unități, cu 12% mai mici decât cele din martie 2023. Este a doua lună consecutivă de scădere din acest an, după ce în februarie marca pierduse 25% din clienți, raportat la luna similară din 2023.

Urmărește-ne și pe Google News
ANPC, discuție cu TAROM, Wizz Air și HiSky înantea noului sezon estival. La cât au ajuns compensațiile către turiști CITEȘTE ȘI ANPC, discuție cu TAROM, Wizz Air și HiSky înantea noului sezon estival. La cât au ajuns compensațiile către turiști

Situația este în defavoarea Tesla, deoarece segmentul electric a avansat cu câteva procente, ceea ce înseamnă că rivalii din segmentul electric au crescut, dar volumele acestora rămân modeste în raport cu liderul segmentului.

Tesla și-a diminuat cota de piață la 52%, o valoare extraordinar de bună în orice condiții, însă dacă ne raportăm la vârful de peste 80% pe care l-a avut în 2020, putem avea un tablou mai clar al scăderii mărcii din ultima perioadă.

VIDEO Grecii de la Aktor avansează la Autostrada Bucureștiului CITEȘTE ȘI VIDEO Grecii de la Aktor avansează la Autostrada Bucureștiului

Numai în ultimul an, cota de piață a Tesla s-a diminuat cu circa 10 procente, în favoarea Ford, (8.500 unități) pe de o parte, care este marca locală cea mai bine poziționată, și a mărcilor de import, de cealaltă parte, care continuă să crească lună de lună.

Hyundai este marca cea mai bine poziționată (5.700 unități), urmată de BMW (4.300 unități), Kia (3.800 unități) și Mercedes (3.700 unități). Rivalii americani Rivian și Chevrolet au volume extrem de mici, dar reușesc surprinzător să depășească VW, în timp ce Nissan, Audi și Cadillac reușesc să vândă lunar aproximativ 2000 de unități.

FOTO Modelele Leapmotor care vor fi lansate în România: un concurent Spring și un SUV mediu, care în China costă 16.500 euro CITEȘTE ȘI FOTO Modelele Leapmotor care vor fi lansate în România: un concurent Spring și un SUV mediu, care în China costă 16.500 euro

În total, primele 20 de mărci din piață abia reușesc să adune un volum vândut egal cu cel al mărcii Tesla, dar acestea au adus o creștere de aproape 30%, care a fost însă anulată de scăderea Tesla.

Piața americană de automobile electrice s-a ridicat la aproape 100.000 de autovehicule, fiind mai mare cu 3,8% față de anul trecut. Cota electricelor a crescut ușor în luna a treia, la 7,1%, marcând un posibil moment al opririi declinului acestui segment.

viewscnt
Afla mai multe despre
tesla vanzari sua
masini premium
tesla bmw