VW nu renunță la cel mai popular motor diesel: 2.0 TDI îndeplinește standardul Euro 6d și concurează cu noile motorizări hibrid

VW nu renunță la cel mai popular motor diesel: 2.0 TDI îndeplinește standardul Euro 6d și concurează cu noile motorizări hibrid
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 16 dec 2020

Volkswagen nu renunță la cel mai popular motor diesel al tuturor timpurilor, 2.0 TDI, motorul care a fost în centrul scandalului dieselgate, cu care reușește acum să atingă standardul Euro 6d, cele mai aspre norme de emisii ale UE.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Designerul internațional Karim Rashid semnează colecția de obiecte sanitare DALET Color din portofoliul Delta Studio CITEȘTE ȘI Designerul internațional Karim Rashid semnează colecția de obiecte sanitare DALET Color din portofoliul Delta Studio

Unul dintre cele mai populare motoare diesel din lume, propulsorul 2.0 TDI de la Volkswagen, a reușit să traverseze epoca dieselgate, să depășească presiunea motorizărilor hibrid și pe cea a propulsiei electrice și să îndeplinească cele mai dure norme de emisii stabilite de Comisia Europeană. Astăzi, Volkswagen anunță noua versiune a motorului 2.0 TDI Euro 6d, care poluează mai puțin decât multe din motoarele pe benzină de pe piață.

eMAG: Comenzi de 30 milioane de lei pentru producătorii locali prin programul Deschide România CITEȘTE ȘI eMAG: Comenzi de 30 milioane de lei pentru producătorii locali prin programul Deschide România

Motorul se va regăsi pe noua generație a lui Gof, dar și pe modele mai scumpe, precum Passat și Arteon.

Cerințele de raportare DAC6 pot viza evenimente diverse, uneori banale, nu doar tranzacții complexe. Riscurile neraportării sau raportării incomplete sunt semnificative CITEȘTE ȘI Cerințele de raportare DAC6 pot viza evenimente diverse, uneori banale, nu doar tranzacții complexe. Riscurile neraportării sau raportării incomplete sunt semnificative

În 2015, motorul 2.0 TDI era în centrul scandalului dieselgate, fiind dovedit de autoritățile americane ca un propulsor care trișează la testele de emisii. Grație unui dispozitiv inteligent regăsit în computerul central, mtorul avea un comportament „cuminte” pe perioadele de teste. Chiar dacă lumea a fost oripilată în 2015 de minciuna oferită de constructorul german, clienții americani și europeni au înțeles încă de atunci că VW este capabilă să construiască motoare diesel nepoluante, dacă își propune asta.

INTERVIU Gianrodolfo Tonielli, Country Managing Director Accenture Romania CITEȘTE ȘI INTERVIU Gianrodolfo Tonielli, Country Managing Director Accenture Romania

Acum, în 2020, când majoritatea constructorilor au luat o decizie fermă, aceea de a renunța la investiții în motoare diesel, pentru că sunt deja costisitoare, VW a prezentat o nouă generație a motorului 2.0 TDI, care va echipa compacta Golf 8. Motorul se bazează pe două dispozitive de tratare a gazelor de eșapament, amplasate în serie, care astfel „curăță” aceste gaze și elimină emisiile de NOx la nivelul impus de normele Euro 6d, care intră în vigoare la 1 ianuarie.

Cum arată un cadou premium pentru bărbații preocupați de imaginea personală CITEȘTE ȘI Cum arată un cadou premium pentru bărbații preocupați de imaginea personală

„Motorul 2.0 TDI rămâne unul din cele mai importante motoare ale noastre”, a declarat Frank Welsch, director pentru dezvoltare tehnică în cadrul VW. „Poate fi găsit pe cele mai multe modele ale mărcii și pe multe modele ale grupului. Din acest motiv, face eforturi pentru actualizarea motorului diesel. În versiunea pentru standardul de emisii Euro6d, este pregătit pentru anii următori”.

Chiar dacă nu călătorești, vin brandurile celebre la tine - harta stării de bine CITEȘTE ȘI Chiar dacă nu călătorești, vin brandurile celebre la tine - harta stării de bine

Motorul diesel cu codul intern EA 288 a fost lansat în 2012, el fiind utilizat apoi pe modelele Jetta, Golf, Passat dar și pe Audi A3, care au fost implicate în scandalul dieselgate. De atunci a fost actualizat, primind codul EA 288 Evo. În urma îmbunătățirilor, motorul și-a redus consumul, emisiile, poluarea fonică, răspunsul la comenzi, are o putere mai mare și un cuplu mărit. Motorul a fost pregătit pentru a fi inclus chiar și într-o propulsie hibrid. Motorul este atât de performant, încât înlocuiește un motor mai mic, 1.6 TDI, pentru că are emisii mai reduse și performanțe mai bune. Unul dintre secrete este recircularea gazelor arse, de joasă presiune, cu 25%, astfel încât sunt reduse emisiile de NOx în camera de combustie. Nivelul de zgomot a fost redus cu ajutorul izolației, iar arhitectura cu doi arbori de echilibrare elimină vibrațiile specifice unui astfel de motor.

CITEȘTE ȘI Avantaj Client 8.087 euro TVA inclus pentru Sprinter 314 CDI Furgon, 11 mc, cu tracțiune față. Îndreaptă-te spre reușită!

Cele două convertizoare catalitice de tip SCR reușesc să elimine aproape complet oxizii de azot, la un nivel de sub 80 mg, prevăzut de standardul Euro 6d, o reducere cu 50% față de standardul intermediar anterior, Euro 6d Temp. Primul convertizor este amplasat chiar în compartimentul motorului, eliminând circa 90% din emisii. Al doilea este amplasat sub mașină, și completează procesul de separare a gazelor toxice în apă și azot.

Potrivit VW, consumul motorul 2.0 TDI de 115 CP (85 kW) este de 5,1 litri urban, 3,2 extraurban și 3,9 litri combinat, cu emisii de CO2 de până la 103 g/km. Varianta de 150 CP are un comsum de 4,7 litri/100 km urban, 3,6 litri extraurban și 4 litri/100 km combinat, cu emisii de CO2 de până la 105 g/km.        

viewscnt
Afla mai multe despre
vw 2.0 tdi
golf diesel
noul motor 2.0 diesel vw